Tα πιο περίεργα αεροπλάνα που κατασκευάστηκαν ποτέ
Δείτε ορισμένα από τα πιο περίεργα αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν ποτέ και οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε ιδέα ότι υπήρξαν.
Ιπτάμενες μηχανές με περίεργα σχήματα και για περίεργες χρήσεις. Κάποια από αυτά παρέμειναν πειραματικά, κάποια άλλα χρησιμοποιήθηκαν χωρίς να γνωρίζει το ευρύ κοινό την ύπαρξή τους.
Και ναι, υπάρχει μέχρι και ιπτάμενος δίσκος…
Caproni Ca.60
Το υδροπλάνο Caproni Ca.60 προοριζόταν για να μεταφέρει 100 επιβάτες σε υπερατλαντικές πτήσεις. Είχε 8 μηχανές και τρία ζεύγη από τριπλά φτερά.
Το πρωτότυπο κατάφερε να κάνει μόνο μια σύντομη πτήση στις 4 Μαρτίου 1921 πάνω από τη λίμνη Μαγκιόρε στην Ιταλία. Αρχικά σηκώθηκε μέχρι 18 μέτρα και στη συνέχεια συνετρίβη στην επιφάνεια του νερού. Ο πιλότος κατάφερε να γλιτώσει χωρίς αμυχή.
Το αεροσκάφος τραβήχτηκε στην όχθη και ο Καπρόνι, ο κατασκευαστής του, είπε ότι θα το έφτιαχνε ξανά. Το βράδυ, όμως, του έβαλε φωτιά κάνοντάς το στάχτες…
Ιπτάμενες μηχανές με περίεργα σχήματα και για περίεργες χρήσεις. Κάποια από αυτά παρέμειναν πειραματικά, κάποια άλλα χρησιμοποιήθηκαν χωρίς να γνωρίζει το ευρύ κοινό την ύπαρξή τους.
Και ναι, υπάρχει μέχρι και ιπτάμενος δίσκος…
Caproni Ca.60
Το υδροπλάνο Caproni Ca.60 προοριζόταν για να μεταφέρει 100 επιβάτες σε υπερατλαντικές πτήσεις. Είχε 8 μηχανές και τρία ζεύγη από τριπλά φτερά.
Το πρωτότυπο κατάφερε να κάνει μόνο μια σύντομη πτήση στις 4 Μαρτίου 1921 πάνω από τη λίμνη Μαγκιόρε στην Ιταλία. Αρχικά σηκώθηκε μέχρι 18 μέτρα και στη συνέχεια συνετρίβη στην επιφάνεια του νερού. Ο πιλότος κατάφερε να γλιτώσει χωρίς αμυχή.
Το αεροσκάφος τραβήχτηκε στην όχθη και ο Καπρόνι, ο κατασκευαστής του, είπε ότι θα το έφτιαχνε ξανά. Το βράδυ, όμως, του έβαλε φωτιά κάνοντάς το στάχτες…
De Lackner HZ-1 Aerocycle
Το HZ-1 Aerocycle, γνωστό επίσης ως YHO-2 και από τους κατασκευαστές του ως DH-4 Heli-Vector, ήταν ένα αμερικανικό «προσωπικό ελικόπτερο» που κατασκευάστηκε από τη Lackner Helicopters στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Δημιουργήθηκε για να υπηρετήσει στον αμερικανικό στρατό ως αναγνωριστικό ιπτάμενο όχημα.
Αν και στην αρχή έδειξε ότι ήταν μια έξυπνη και πολλά υποσχόμενη ιδέα, σύντομα αποδείχθηκε ότι ήταν δύσκολο να το χειριστούν μη εκπαιδευμένοι στρατιώτες και μετά από αρκετές πτώσεις το σχέδιο μαζικής παραγωγής του εγκαταλείφθηκε…
Το αμερικανικό Lockheed XFV (πολλές φορές αναφέρεται ως «ο Σολομός») ήταν είναι πειραματικό μαχητικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, κατασκευασμένο από την Lockheed στις αρχές της δεκαετίας του 1950 και αποστολή του θα ήταν η προστασία στρατιωτικών κονβόι.
Το SNECMA Coléoptère (δηλαδή το «κολεόπτερο» ή «σκαθάρι») ήταν ένα αεροσκάφος που κατασκευάστηκε από τη γαλλική εταιρεία SNECMA τη δεκαετία του 1950.
Ήταν κάθετης απογείωσης και προσγείωσης και είχε έναν πιλότο. Υπήρξαν διάφορα πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν και δοκιμάστηκαν αλλά αποδείχτηκε ασταθές και επικίνδυνο στην πτήση.
Το Bartini Beriev VVA-14 Vertikal`no-Vzletayuschaya Amphibia (κάθετης απονήωσης αμφίβιο αεροσκάφος) κατασκευάστηκε στη Σοβιετική Ένωση τη δεκαετία του 1970.
Μπορούσε να ανυψώνεται κάθετα από την επιφάνεια του νερού και να πετά σε μακρινές αποστάσεις. Δημιουργήθηκε για να εντοπίζει και να καταστρέφει τα πυρηνικά υποβρύχια των ΗΠΑ.
Η «ιπτάμενη τηγανίτα» (ονομάστηκε έτσι εξαιτίας του σχήματός του, που μοιάζει και με ιπτάμενο δίσκο) σχεδιάστηκε από τον Charles H. Zimmerman και ήταν ένα αμερικανικό πειραματικό αεροσκάφος, το οποίο ωστόσο υπηρέτησε κανονικά στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο ιπτάμενος δίσκος των ΗΠΑ κατασκευάστηκε από την Avro Aircraft Ltd. (Canada) ως ένα άκρως απόρρητο στρατιωτικό μυστικό κατά τα πρώτα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου. Αν και πέταγε ως ελικόπτερο, όταν πετούσε φαινόταν ως ιπτάμενος δίσκος.
Αρχικά σχεδιάστηκε ως μαχητικό ικανό για μεγάλες ταχύτητες. Ωστόσο, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ το εγκατέλειψε ως σχέδιο γιατί ήταν ασταθές και καθόλου αξιόπιστο. Το όλο πρόγραμμα κατασκευής του σταμάτησε τον Σεπτέμβριο του 1961.