Ερείπια θαμμένης χριστιανικής αυτοκρατορίας στα ορεινά της Υεμένης
Αρχαιολόγοι μελετούν τα ερείπια μιας θαμμένης χριστιανικής αυτοκρατορίας στα ορεινά της Υεμένης. Οι ανασκαφές έχουν προκαλέσει ερωτηματικά για την πρώιμη ιστορία του Ισλάμ. Μήπως υπήρχε κάποτε ένας Χριστιανός βασιλιάς στην περιοχή όπου κυριαρχούσαν οι μουσουλμάνοι στη Μέκκα; Έχουν σωθεί ελάχιστα αγάλματα των χαλίφηδων και των αρχαίων βασιλιάδων από εκεί. Οι θεοί των παγανιστών της ερήμου λατρεύονταν συνήθως με «μη εικονικό» τρόπο, δηλαδή σαν όντα χωρίς μορφή. Ο Μωάμεθ είχε γενειάδα, αλλά δεν υπάρχουν πορτρέτα του. Τώρα ένα ναρκισσιστικό έργο ανθρώπινης αυτό-απεικόνισης βρέθηκε στην Υεμένη. Είναι ένα ανάγλυφο, που φαίνεται ότι χρονολογείται από την εποχή του Προφήτη, γύρω στο 530 μΧ.
Δείχνει έναν άνδρα με στέμμα, κοσμήματα, μπούκλες, και σφαιρικά μάτια. Κατά τους αρχαιολόγους αυτή η απεικόνιση δείχνει ότι ήταν άραβας, αλλά και Χριστιανός.
Η περιοχή Ζαφάρ της Υεμένης, όπου βρέθηκε το ανάγλυφο, ήταν το κέντρο μιας συνομοσπονδίας αραβικών φυλών, η οποία είχε επιρροή μέχρι την Μέκκα.
Ο άνδρας στο ανάγλυφο είναι ξυπόλυτος, χαρακτηριστικό Κοπτών αγίων. Το στέμμα στο κεφάλι του μοιάζει με εκείνα που φορούσαν οι Χριστιανοί κυρίαρχοι στην αρχαία Αιθιοπία.
Όλα αυτά δείχνουν ότι ο μυστηριώδης άνδρας με το στρογγυλό πρόσωπο είναι απόγονος των κατακτητών από την Αφρική.
Δείχνει έναν άνδρα με στέμμα, κοσμήματα, μπούκλες, και σφαιρικά μάτια. Κατά τους αρχαιολόγους αυτή η απεικόνιση δείχνει ότι ήταν άραβας, αλλά και Χριστιανός.
Η περιοχή Ζαφάρ της Υεμένης, όπου βρέθηκε το ανάγλυφο, ήταν το κέντρο μιας συνομοσπονδίας αραβικών φυλών, η οποία είχε επιρροή μέχρι την Μέκκα.
Ο άνδρας στο ανάγλυφο είναι ξυπόλυτος, χαρακτηριστικό Κοπτών αγίων. Το στέμμα στο κεφάλι του μοιάζει με εκείνα που φορούσαν οι Χριστιανοί κυρίαρχοι στην αρχαία Αιθιοπία.
Όλα αυτά δείχνουν ότι ο μυστηριώδης άνδρας με το στρογγυλό πρόσωπο είναι απόγονος των κατακτητών από την Αφρική.
Επιπλέον, επιγραφές στα εβραϊκά ανακαλύφθηκαν στην περιοχή. Ανάμεσα στους κατοίκους της Ζαφάρ υπήρχαν και Χριστιανοί, που έχτισαν εκεί μια εκκλησία το 354 μΧ. Αραβες που λάτρευαν τα παλαιά είδωλα ζούσαν στους δρόμους της πόλης.
Σύμφωνα με τους Γερμανούς ανασκαφείς της περιοχής, αυτή η ειρηνική, πολυ-πολιτισμική κοινότητα έφτασε γρήγορα στο τέλος της, καθώς κλιμακώθηκαν οι εντάσεις τον 5ο αιώνα, και η Αραβία έγινε μέτωπο πολέμων, με την βυζαντινή αυτοκρατορία που μετέφερε στην Υεμένη το δόγμα της Αγίας Τριάδας. Ήταν μια σύγκρουση ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση.
Το ανάγλυφο του «άνδρα με το στέμμα» δημιουργήθηκε, όπως όλα δείχνουν, εκείνη την περίοδο της εισβολής.
Σύμφωνα με τους Γερμανούς ανασκαφείς της περιοχής, αυτή η ειρηνική, πολυ-πολιτισμική κοινότητα έφτασε γρήγορα στο τέλος της, καθώς κλιμακώθηκαν οι εντάσεις τον 5ο αιώνα, και η Αραβία έγινε μέτωπο πολέμων, με την βυζαντινή αυτοκρατορία που μετέφερε στην Υεμένη το δόγμα της Αγίας Τριάδας. Ήταν μια σύγκρουση ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση.
Το ανάγλυφο του «άνδρα με το στέμμα» δημιουργήθηκε, όπως όλα δείχνουν, εκείνη την περίοδο της εισβολής.
Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι πρόκειται για έναν χριστιανό βασιλιά των Αιθιόπων.