ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Loading...

Νέα εταιρεία στην αερομαχία για πιο αθόρυβα υπερηχητικά επιβατηγά αεροσκάφη

Λίγο καιρό μετά την ανακοίνωση περί συμφωνίας μεταξύ της Virgin του Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον και της Boom, για την ανάπτυξη ενός υπερηχητικού επιβατηγού αεροσκάφους που θα είναι πιο οικονομικό και πιο αθόρυβο από το ιστορικό «Concorde», μια νέα εταιρεία «έδειξε τα χαρτιά της» στο συγκεκριμένο αντικείμενο: Πρόκειται για τη Spike Aerospace, η οποία αναπτύσσει την τεχνολογία QSF (Quite Supersonic Flight), που, σύμφωνα με την ίδια, μπορεί να κάνει τα αεροσκάφη να πετούν ταχύτερα από τον ήχο χωρίς να παράγουν τον ίδιο θόρυβο.

Όπως ανακοίνωσε στις 28 Μαρτίου, η QSF θα είναι μία από τις βασικές τεχνολογίες του S-512 Supersonic Jet που αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία στις αρχές του 2020. Στην ουσία, πρόκειται για βελτιστοποίηση του αεροδυναμικού σχεδιασμού, κυρίως μέσω του σχήματος των πτερύγων, της ατράκτου και της ουράς, για να μειώνεται ο ήχος που παράγεται.

Το ενδιαφέρον στον χώρο της αεροναυπηγικής είναι ιδιαίτερα έντονο για τις υπερηχητικές επιβατηγές πτήσεις, οι οποίες μάλλον θα επιστρέψουν, χρόνια μετά την απόσυρση του Concorde, επιτυγχάνοντας εκεί που το διάσημο αεροσκάφος είχε προβλήματα – δηλαδή κυρίως στο κόστος πτήσης και στο ότι γενικά μιλώντας, τα αεροσκάφη που πετούν σε υπερηχητική ταχύτητα τείνουν να προκαλούν προβλήματα στο έδαφος.

Αυτό που κάνει το Spike S-512 (18 θέσεων) είναι να μειώνει το «sonic boom» έτσι ώστε το αεροπλάνο να επηρεάζει λιγότερο το περιβάλλον του όταν σπάει το φράγμα του ήχου.

Κάτι τέτοιο θα καθιστούσε το αεροσκάφος πολύ πιο «φιλικό» σε χρήση, ανοίγοντας έτσι περισσότερες αγορές- καθώς, όπως έχουν τα πράγματα, τα υπερηχητικά επιβατηγά θα προσανατολίζονταν περισσότερο στον τομέα των υπερατλαντικών πτήσεων.

«Στις αρχές της δεκαετίας του 2020, το Spike S-512 θα πραγματοποιεί πτήσεις από το Παρίσι στο Ντουμπάι σε 3,5 ώρες, ή από το Λονδίνο στο Χονγκ Κονγκ σε 5,5 ώρες» υποστηρίζει η εταιρεία, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβολο, Βικ Κατσόρια, να υποστηρίζει ότι υπάρχει μεν αγορά για υπερηχητικά τζετ υψηλού «boom» που πετούν μόνο πάνω από το νερό, αλλά πολύ μεγαλύτερη ζήτηση για «low boom» τζετ που μπορούν να πετούν σε υπερηχητική ταχύτητα οπουδήποτε.