ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Loading...

ΗΠΑ: Οι υπολογιστές των αυτόνομων οχημάτων της Google θα θεωρούνται «οδηγοί»

Οι αρμόδιες αρχές ασφαλείας οχημάτων των ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που ελέγχει τα αυτόνομα οχήματα της Google θα θεωρείται «οδηγός» στο πλαίσιο του ομοσπονδιακού νόμου- ανοίγοντας τον δρόμο για την καθιέρωση των αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων στους δρόμους.

Όπως αναφέρει το Reuters, η National Highway Traffic Safety Administration ενημέρωσε σχετικά την εταιρεία για την απόφασή της με επιστολή της στις 4 Φεβρουαρίου.


Σημειώνεται ότι η σχετική μονάδα της Google υπέβαλε στις 12 Νοεμβρίου πρόταση σχεδίου για ένα αυτοοδηγούμενο όχημα που «δεν χρειάζεται άνθρωπο οδηγό».

Όπως αναφέρεται στην επιστολή της NHTSA, «οδηγός» θα θεωρείται το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και όχι οι άνθρωποι επιβαίνοντες.

Υπογραμμίζεται πως η νομική διάσταση της όλης υπόθεσης των αυτόνομων οχημάτων αποτελεί σημαντικό «πονοκέφαλο» για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο, καθώς όλες παραπονούνται ότι οι υπάρχοντες νόμοι/ πλαίσια κανόνων επιβραδύνουν τις δοκιμές και κατ'επέκταση την ανάπτυξη/ καθιέρωση τέτοιων οχημάτων.

Εάν ο υπολογιστής που ελέγχει το όχημα θεωρείται οδηγός από νομικής άποψης, τότε ανοίγει ο δρόμος για τη Google και τις υπόλοιπες εταρείες για την ανάπτυξη συστημάτων που θα επικοινωνούν απευθείας με την τεχνητή νοημοσύνη που εκτελεί χρέη οδηγού.

Η NHTSA παρείχε έναν εκτενέστατο «χάρτη» των νομικών κωλυμάτων που υπάρχουν για να επιτραπεί η κυκλοφορία πλήρως αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους, περιλαμβανομένων προϋποθέσεων για συστήματα φρένων κ.α.

«Το επόμενο ερώτημα είναι το αν και πώς η Google μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το σύστημα ανταποκρίνεται στα στάνταρ που έχουν αναπτυχθεί και σχεδιαστεί για οχήματα με ανθρώπους οδηγούς» τονίζεται στην επιστολή.

Ο τεχνολογικός κολοσσός ανακοίνωσε πως εξετάζει ακόμα την απάντηση της NHTSA. Σημειώνεται ότι στην επιστολή αναφερόταν ότι η εταιρεία έχει εκφράσει προβληματισμούς πως η παροχή μηχανισμών ελέγχου στους ανθρώπους επιβαίνοντες θα μπορούσε να μειώσει την ασφάλεια, καθώς «επιβαίνοντες θα μπορούσαν να παρέμβουν για να παρακάμψουν τις αποφάσεις του συστήματος».