Δημιουργία «Holodeck» και ολογραφική μετά θάνατον εμφάνιση του Μάικλ Τζάκσον (Βίντεο)
Τρία Kinect και ένα σετ εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift αποτελούν τον βασικό εξοπλισμό για το «holodeck» (όρος δανεισμένος από το Star Trek- αίθουσα όπου ο χρήστης εισερχόταν ως «ο εαυτός του» και αλληλεπιδρούσε με ολογράμματα σε ένα εικονικό περιβάλλον) εικονικής πραγματικότητας που δημιούργησε ο Όλιβερ Κρέιλος, ερευνητής του University of California, Davis.
Αυτό που κάνει το εν λόγω «πακέτο» είναι να εισάγει ένα τρισδιάστατο μοντέλο του χρήστη μέσα σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας: το video stream που καταγράφεται από τα τρία Kinect, τοποθετημένα τριγωνικά γύρω από τον «στόχο», εισάγεται στο Oculus Rift, με τελικό αποτέλεσμα την δημιουργία ενός τρισδιάστατου αντικειμένου- επί της προκειμένης, ο ίδιος ο Κρέιλος
Αν και το όλο σύστημα είναι ακόμα χαμηλής ανάλυσης και είναι επιρρεπές σε προβλήματα, πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς μία κατεύθυνση η οποία κάποτε θεωρούνταν ότι ανήκει περισσότερο στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας παρά στην πραγματικότητα.
Ο ίδιος ο Κρέιλος εκτιμά ότι το επίτευγμά του εισέρχεται στην αποκαλούμενη σφαίρα της «uncanny valley» («αφύσικη κοιλάδα»): την υπόθεση σύμφωνα με την οποία όταν κάποιος βρίσκεται απέναντι σε χαρακτηριστικά που μοιάζουν και κινούνται σχεδόν (αλλά όχι ακριβώς) σαν ανθρώπινα, τότε προκαλούνται συναισθήματα αποστροφής.
Αυτό που κάνει το εν λόγω «πακέτο» είναι να εισάγει ένα τρισδιάστατο μοντέλο του χρήστη μέσα σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας: το video stream που καταγράφεται από τα τρία Kinect, τοποθετημένα τριγωνικά γύρω από τον «στόχο», εισάγεται στο Oculus Rift, με τελικό αποτέλεσμα την δημιουργία ενός τρισδιάστατου αντικειμένου- επί της προκειμένης, ο ίδιος ο Κρέιλος
Αν και το όλο σύστημα είναι ακόμα χαμηλής ανάλυσης και είναι επιρρεπές σε προβλήματα, πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς μία κατεύθυνση η οποία κάποτε θεωρούνταν ότι ανήκει περισσότερο στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας παρά στην πραγματικότητα.
Ο ίδιος ο Κρέιλος εκτιμά ότι το επίτευγμά του εισέρχεται στην αποκαλούμενη σφαίρα της «uncanny valley» («αφύσικη κοιλάδα»): την υπόθεση σύμφωνα με την οποία όταν κάποιος βρίσκεται απέναντι σε χαρακτηριστικά που μοιάζουν και κινούνται σχεδόν (αλλά όχι ακριβώς) σαν ανθρώπινα, τότε προκαλούνται συναισθήματα αποστροφής.
«Ένα από τα πράγματα που προσέξαμε όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε με 3D video για να δημιουργήσουμε ʽολογραφικάʼ άβαταρ πολλά χρόνια πριν ήταν ότι ακόμα και με τρισδιάστατο βίντεο χαμηλής ανάλυσης και ποιότητας τα αποτελέσματα έδιναν την αίσθηση του πραγματικού, κατά κάποιον τρόπο ακόμα περισσότερο από υψηλότερης ανάλυσης, motion-captured άβαταρ. Πιστεύω ότι αυτό σχετίζεται με την αρχή της uncanny valley, στο ότι ένα ασαφές τρισδιάστατο βίντεο που κινείται με πολύ αληθοφανή τρόπο είναι πιο πιστευτό στον εγκέφαλο από ό,τι υψηλής ποιότητας άβαταρ τα οποία δεν κινούνται σωστά» γράφει στο blog του.
Παραμένοντας στον χώρο των ολογραμμάτων, ο Μάικλ Τζάκσον «αναστήθηκε» με την βοήθεια της τεχνολογίας την Κυριακή στα Billboard Music Awards, για μία εκτέλεση του «Slave to the Rhythm», τραγουδιού από τον μετά θάνατον δίσκο, Xscape. Το ψηφιακό ομοίωμα του «βασιλιά της ποπ», που πέθανε το 2009, χόρεψε και τραγούδησε επί σκηνής, σε ένα event αντίστοιχο αυτού της «ανάστασης» του ράπερ Tupac Shakur το 2012. Ωστόσο, τα περί της ολογραφικής εμφάνισης του Τζάκσον είχαν γίνει γνωστά από πιο πριν μέσα στην εβδομάδα, εξαιτίας μιας αγωγής για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.