ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Loading...

«Master plan» για το μέλλον της Tesla παρουσίασε ο Έλον Μασκ

Το φιλόδοξο «master plan» του για την Tesla Motors, με τα οράματα για το μέλλον της εταιρείας, παρουσίασε ο ιδρυτής της, Έλον Μασκ, εν μέσω μιας δύσκολης για τη γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία περιόδου, λόγω των ατυχημάτων που έχουν σημειωθεί με οχήματά της ενώ βρίσκονταν σε λειτουργία αυτόματου πιλότου.

Ο Μασκ παρουσίασε την Τετάρτη ένα σχέδιο για ένα εντελώς άνευ εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εγχείρημα, στο πλαίσιο του οποίου θα παρέχονται νέα οχήματα, περιλαμβανομένου ενός φορτηγού και ενός λεωφορείου- αλλά και προϊόντα και υπηρεσίες πέρα από τα ηλεκτρικά οχήματα και τις μπαταρίες.

Ωστόσο πολλοί εμφανίζονται διστακτικοί απέναντί του, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Μπράιαν Τζόνσον, αναλυτή της Barclays Capital, ο οποίος έγραψε σε ενημερωτικό σημείωμα προς τους πελάτες της τράπεζας ότι το σχέδιο αυτό έχει πολλά «συναρπαστικά οράματα» για το μέλλον και λίγες οικονομικές λεπτομέρειες.

Οι μετοχές της Tesla έμειναν σταθερές, τη στιγμή που είχαν σημειώσει άνοδο 5% από τις 8 Ιουλίου, που ο Μασκ είχε πει πως δουλεύει πάνω σε ένα νέο master plan.

Σε blog post του, με τίτλο «Master Plan, Part Deux», ο Μασκ επανέλαβε το επιχείρημα πως η Tesla θα έπρεπε να αγοράσει τη SolarCity, που ειδικεύεται στην εγκατάσταση ηλιακών πάνελ.

«Σε μεγάλο βαθμό το έγγραφο σκοπεύει να εξηγήσει πώς οι πράξεις της Tesla εντάσσονται σε μια “μεγαλύτερη εικόνα” της επιτάχυνσης της ανόδου της ανανεώσιμης ενέργειας» εκτιμά ο Ροντ Λας, αναλυτής της Deutsche Bank, προσθέτοντας πως το έγγραφο δεν έχει πολλές λεπτομέρειες, ούτε πολλούς οικονομικούς στόχους, που θα χρειαστούν όταν η εταιρεία χρειαστεί να συγκεντρώσει χρηματοδότηση.

Η αρχική στρατηγική του Tesla από το 2006 περιελάμβανε ένα σχέδιο για την παραγωγή ενός σπορ οχήματος, και στη συνέχεια ενός οικονομικού μοντέλου με τα κέρδη από αυτό. Θα ακολουθούσε ένα ακόμα πιο οικονομικό αυτοκίνητο, μαζί με προϊόντα ανανεώσιμης ενέργειας.

Στους στόχους που περιλαμβάνονται στο νέο master plan περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός προϊόντος «ηλιακής στέγης με μπαταρία» που θα μπορεί να εγκατασταθεί σε σπίτια.

Επίσης, προτείνεται- όταν καθιερωθεί η πλήρως αυτόνομη οδήγηση- ένα μοντέλο «car sharing», με τους κατόχους οχημάτων να διαθέτουν τα οχήματά τους σε έναν διαμοιραζόμενο «στόλο», έτσι ώστε να τους αποφέρουν έσοδα ενώ δεν χρησιμοποιούνται από τους ίδιους.