ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Loading...

Παρελθόν το ενοχλητικό βουητό του αεροπλάνου;

Παρελθόν ίσως αποτελέσει σύντομα το ενοχλητικό βουητό του αεροπλάνου, χάρη σε ένα νέο υλικό επένδυσης της καμπίνας επιβατών που «φιλτράρει» τους ήχους χαμηλής συχνότητας των κινητήρων.

Η χρήση μονωτικών υλικών στα αεροπλάνα προσθέτει βάρος, που αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων και μειωμένη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων. Για να διατηρηθεί χαμηλά το συνολικό βάρος, η καμπίνα επιβατών επενδύεται από ελαφρά υλικά με κυψελοειδή δομή, τα οποία όμως δεν καταφέρνουν να απομονώσουν το θόρυβο των κινητήρων.

Το στοίχημα κέρδισαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνα σε συνεργασία με το MIT, οι οποίοι σχεδίασαν μια νέα επένδυση για την καμπίνα επιβατών που «φιλτράρει» το βουητό των κινητήρων, χωρίς να επιβαρύνει σημαντικά το συνολικό βάρος του αεροσκάφους.

Οι ερευνητές πρόσθεσαν στην τυπική επένδυση της καμπίνας μια λεπτή και ελαφριά μεμβράνη πάχους 0.25 χιλιοστών, που θυμίζει τη μεμβράνη ενός τυμπάνου. Η μεμβράνη έχει την ιδιότητα να αντανακλά τους ήχους χαμηλής συχνότητας των κινητήρων, διατηρώντας το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό της καμπίνας σε χαμηλά επίπεδα.

Οι δοκιμές με χρήση της μεμβράνης έδωσαν εντυπωσιακά αποτελέσματα: Οι ήχοι χαμηλής συχνότητας -μικρότερης των 500 Hz- εξασθένησαν κατά 100 έως 1000 φορές περισσότερο σε σχέση με την επένδυση χωρίς μεμβράνη, ενώ το συνολικό βάρος του κυψελοειδούς πάνελ επιβαρύνθηκε μόλις κατά 6%.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Applied Physics Letters». Η εν λόγω μεμβράνη είναι σχετικά εύκολο να παραχθεί καθώς δεν αποτελείται από εξωτικά υλικά, μένει να δούμε πόσο γρήγορα θα την υιοθετήσει η αεροπορική βιομηχανία.