Σχέδια για «ανθρωπιστικά» drones από Έλληνα επιχειρηματία (Βίντεο)
Ο Έλληνας επιχειρηματίας Ανδρέας Ραπτόπουλος και τα σχέδιά του για drones τα οποία θα έχουν «ανθρωπιστικό» χαρακτήρα, μεταφέροντας ιατρικό υλικό σε δυσπρόσιτες περιοχές, βρίσκονται στο επίκεντρο δημοσιεύματος του Guardian. Η ιδέα για τις δυνατότητες που προκύπτουν από τα drones του όσον αφορά σε ένα δίκτυο παροχής ιατρικών προμηθειών προέκυψε πριν μια παρουσίαση στο Singularity University της Silicon Valley. Η ιδέα εξελίχθηκε σε μια startup ονόματι Matternet, που αποσκοπεί στην παροχή βοήθειας σε ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε δρόμους καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Κατά τον κ. Ραπτόπουλο, ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε να «προσπεράσει» την κατασκευή υποδομών, ακριβώς όπως τα ασύρματα δίκτυα «προσπέρασαν» τα ενσύρματα σε αναπτυσσόμενες χώρες. Μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη με οκτώ κινητήρες θα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μικρών αντικειμένων, βάρους μέχρι δύο κιλών, χρόνια πριν την κατασκευή σύγχρονων οδικών δικτύων για τη διασύνδεση περιοχών.
Το όλο σύστημα θα περιλαμβάνει τα ίδια τα αεροσκάφη, σταθμούς προσγείωσης όπου τα πακέτα θα μεταβιβάζονται και το λογισμικό που θα εξασφαλίζει την άφιξή τους στον προορισμό. Λόγω της μικρής «ζωής» της μπαταρίας, τα drones θα πρέπει να συνεργάζονται: αντί για ένα drone που θα πετά για 60 λεπτά, θα υπάρχουν έξι, που το καθένα θα πετά για 10 λεπτά.
Σύμφωνα με τον Guardian, η Matternet έχει πραγματοποιήσει δοκιμές στην Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία. Επίσης, το Λεσότο, το οποίο δοκιμάζεται από επιδημία AIDS, έχει υποδειχτεί ως μία περιοχή όπου το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά δειγμάτων στην ύπαιθρο.
Όπως σημειώνει ο κ. Ραπτόπουλος, όταν κανείς σκέφτεται όλες τις εταιρείες ρομποτικής στον κόσμο, διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν πολλές που ο πρώτος πελάτης τους να μην προερχόταν από τον χώρο των ενόπλων δυνάμεων. «Θα αντικαταστήσουμε το στρατιωτικό με το ανθρωπιστικό» τονίζει.
Το μεγαλύτερο τμήμα του προσωπικού της Matternet βρίσκεται σε ένα γραφείο στο Πάλο Άλτο, ενώ οι υπόλοιποι εργάζονται από το Λονδίνο. Τέσσερις επενδυτές παρείχαν χρηματοδότηση στην εταιρεία, η οποία σκοπεύει να συγκεντρώσει μεταξύ τριών και πέντε εκατομμυρίων δολαρίων στον επόμενο «γύρο» χρηματοδότησης.
Κατά τον κ. Ραπτόπουλο, ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε να «προσπεράσει» την κατασκευή υποδομών, ακριβώς όπως τα ασύρματα δίκτυα «προσπέρασαν» τα ενσύρματα σε αναπτυσσόμενες χώρες. Μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη με οκτώ κινητήρες θα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μικρών αντικειμένων, βάρους μέχρι δύο κιλών, χρόνια πριν την κατασκευή σύγχρονων οδικών δικτύων για τη διασύνδεση περιοχών.
Το όλο σύστημα θα περιλαμβάνει τα ίδια τα αεροσκάφη, σταθμούς προσγείωσης όπου τα πακέτα θα μεταβιβάζονται και το λογισμικό που θα εξασφαλίζει την άφιξή τους στον προορισμό. Λόγω της μικρής «ζωής» της μπαταρίας, τα drones θα πρέπει να συνεργάζονται: αντί για ένα drone που θα πετά για 60 λεπτά, θα υπάρχουν έξι, που το καθένα θα πετά για 10 λεπτά.
H Matternet έχει πραγματοποιήσει δοκιμές στην Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία
Σύμφωνα με τον Guardian, η Matternet έχει πραγματοποιήσει δοκιμές στην Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία. Επίσης, το Λεσότο, το οποίο δοκιμάζεται από επιδημία AIDS, έχει υποδειχτεί ως μία περιοχή όπου το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά δειγμάτων στην ύπαιθρο.
Όπως σημειώνει ο κ. Ραπτόπουλος, όταν κανείς σκέφτεται όλες τις εταιρείες ρομποτικής στον κόσμο, διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν πολλές που ο πρώτος πελάτης τους να μην προερχόταν από τον χώρο των ενόπλων δυνάμεων. «Θα αντικαταστήσουμε το στρατιωτικό με το ανθρωπιστικό» τονίζει.
Το μεγαλύτερο τμήμα του προσωπικού της Matternet βρίσκεται σε ένα γραφείο στο Πάλο Άλτο, ενώ οι υπόλοιποι εργάζονται από το Λονδίνο. Τέσσερις επενδυτές παρείχαν χρηματοδότηση στην εταιρεία, η οποία σκοπεύει να συγκεντρώσει μεταξύ τριών και πέντε εκατομμυρίων δολαρίων στον επόμενο «γύρο» χρηματοδότησης.
Ως πρώτοι χρήστες «στοχεύονται» υπηρεσίες παροχής βοήθειας, καθώς και φορείς του χώρου της φαρμακευτικής και των logistics. Σε ιδεατό επίπεδο, βάσεις και drones θα μπορούν να αγοραστούν από χωριά.
«Ο καθένας μπορεί να στήσει δίκτυα μεταφοράς. Είναι αποκεντρωμένα. Δεν χρειάζονται κυβερνήσεις και μεγάλες εταιρείες» τονίζει σχετικά ο Έλληνας επιχειρηματίας.
Όσον αφορά στο κόστος, εκτιμάται γύρω στα 7.200 ευρώ ανά αεροσκάφος και 3.600 ευρώ ανά βάση.
Ένα δίκτυο από πέντε βάσεις και 10 αεροσκάφη σε μια περιοχή, μαζί με τα έξοδα εγκατάστασης και εκπαίδευσης, θα κόστιζε σε έναν ανθρωπιστικό οργανισμό περίπου 108.000 ευρώ, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις του κ. Ραπτόπουλου. Ένα τέτοιο drone θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο δύο κιλών σε απόσταση 10 χιλιομέτρων, με καλό καιρό.