Το χαμένο Boeing κρατάει τον πλανήτη με κομμένη την ανάσα
'Εντεκα ημέρες έχουν περάσει από τη στιγμή που η πτήση MH370 της Malaysia Airlines χάθηκε από τα ραντάρ ανάμεσα στην Κουάλα Λουμπούρ και το Πεκίνο και ακόμα οι έρευνες δεν έχουν καταφέρει να δώσουν την παραμικρή πληροφορία για την τύχη του μοιραίου αεροσκάφους και των 239 επιβαινόντων του. Καθημερινά οι πληροφορίες διαδέχονται η μία την άλλη, ωστόσο στη συνέχεια είτε διαψεύδονται είτε απλώς δεν επιβεβαιώνονται από τις αρχές της Μαλαισίας, οι οποίες έχουν φανεί πολύ κατώτερες των περιστάσεων και των απαιτήσεων της έρευνας και διάσωσης.
Οι τελευταίες πληροφορίες που προέρχονται κυρίως από αμερικανικές πηγές κάνουν λόγο για έρευνες που διεξάγονται γύρω από τον πιλότο και τον συγκυβερνήτη του αεροπλάνου, καθώς τα σενάρια που ακούγονται είναι πολλά. Αεροπειρατεία, σαμποτάζ με τη συμμετοχή ενός εκ των δύο ή και των δύο, απόπειρα αυτοκτονίας, λάθος χειρισμοί. Ωστόσο τόσο οι Μαλαισιανές αρχές όσο και οι η αεροπορική εταιρεία μην μπορώντας να διαχειριστούν την κατάσταση κάνουν το ένα λάθος πίσω από το άλλο.
Το αποτέλεσμα είναι πως οι οικογένειες 239 ανθρώπων να μην μπορούν να ησυχάσουν, αφού δεν ξέρουν τι πραγματικά έχει συμβεί με τους δικούς του ανθρώπους, ενώ την ίδια ώρα σενάρια περί τρομοκρατίας και επικείμενων επιθέσεων που θα προκαλέσουν πανικό και τρόμο, απλώς γεμίζουν τον κόσμο με ένα αίσθημα άγνωστου φόβου.
Εκτός τόπου και χρόνου η αεροπορική εταιρεία Malaysia Airline
Χωρίς τέλος είναι οι αντιφατικές πληροφορίες που δίνει η αεροπορική εταιρεία Malaysia Airlines, αφού ακόμα και το χρονικό που έδωσε αναφορικά με τις τελευταίες επικοινωνίες που έγιναν από το αεροσκάφος στο έδαφος και την απενεργοποίηση των συστημάτων όχι μόνο δεν βοήθησε αλλά μπέρδεψε ακόμα περισσότερο αφού ισχυρίστηκαν πως τα συστήματα θα μπορούσαν να απενεργοποιηθούν είτε πριν είτε μετά τις τελευταίες λέξεις του συγκυβερνήτη.
Δεν μπορούν να εντοπίσουν ούτε το σήμα από τα μαύρα κουτιά
Το Boeing 777, όπως και όλα τα εμπορικά αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας είναι εξοπλισμένο με μαύρα κουτιά που έχουν την ικανότητα να μεταδίδουν σήματα υπερήχων τουλάχιστον ένα μήνα μετά από μία πτώση-συντριβή και αυτά μπορούν να ανιχνευθούν ακόμα και με σόναρ, αν το αεροσκάφος έχει βυθιστεί. Μάλιστα η εμβέλεια του σήματος είναι περίπου δύο χιλιόμετρα, ωστόσο με την περιοχή ερευνών να είναι ουσιαστικά μεγαλύτερη σε έκταση και από την Αυστραλία είναι πάρα πολύ δύσκολο να εντοπιστεί το σήμα.
Η Μαλαισία δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει στις έρευνες και έχασε πολύτιμο χρόνο μέχρι να παραδεχθεί με απίστευτη κυνικότητα ότι απλώς το αεροσκάφος εξαφανίστηκε και να ζητήσει τη συνδρομή και άλλων χωρών, Χαρακτηριστικό είναι πώς έσπευσαν 25 χώρες να συνδράμουν. Ωστόσο τα τραγικά λάθη από τη στιγμή της εξαφάνισης και η ολιγωρία των πρώτων ημερών ίσως αποβούν μοιραία.
Η απόλυτη ανικανότητα της μαλαισιανής κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της κατάστασης
H μυστηριώδης εξαφάνιση του Boeing της Μalaysia Airlines έφερε στο φως όχι μόνο την ανικανότητα των ιθυνόντων αλλά και την εικόνα μίας ανεύθυνης κυβέρνησης, όσον αφορά την αντιμετώπιση του γεγονότος.
Οι αντιφατικές και ασαφείς δηλώσεις των μαλαισιανών αρχών έφεραν στην επιφάνεια το πραγματικό πρόσωπο μίας χώρας στη νοτιοανατολική Ασία που κατα τ' άλλα παρουσιαζόταν ως σύγχρονη και εύρωστη.
Από την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της το 1957, η Μαλαισία σε πολιτικό επίπεδο δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα μίγμα επίσημης δημοκρατίας και σχεδόν αυταρχικής διακυβέρνησης. Ειδικά το δεύτερο στοιχείο μπορεί να εξηγήσει μερικώς τον τρόπο με τον οποίο διυλίζονταν οι πληροφορίες για το αεροσκάφος πριν δοθούν στο κοινό και τα μέσα ενημέρωσης.
Η κυβερνητική συμμαχία του «Barisan nasional» ( Εθνικό Μέτωπο) που παραμένει στην εξουσία χωρίς διακοπή από τότε που η Μαλαισία έγινε ανέξάρτητο κράτος, εγκαθίδρυσε ένα σύστημα που πάντα ευνοούσε την μαλαισιανή πλειοψηφία σε βάρος των μειονοτητων (κινέζοι - ινδοί). Αποτέλεσμα, η εθνοτική καταβολή σχεδόν πάντοτε υπερτερούσε της αξιοσύνης και των ικανοτήτων σε όλα τα επίπεδα του κρατικού μηχανισμού.
Οι αδυναμίες αυτες του συστήματος φάνηκαν και στη σύγχυση που παρουσιάστηκε κατά τη διαχείριση τη κρίσης με το χαμένο αεροσκάφος.
Η Μαλαισιανή ηγεσία δεν είναι συνηθισμένη να δίνει λογαριασμό σε οποιονδήποτε, σημειώνει με νόημα ένα αναλυτής Αντίθεται είναι πιο συνηθισμένη να ελέγχει τον Τύπο και να χώνει κάτω από το χαλί τα επικριτικά σχόλια σε βάρος της . Επικρατεί μία κουλτούρα μυστικοπάθεις όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της κυβέρνησης.
Το μπλουζάκι εξάλλου του κυβερνήτη του αεροσκάφους με το μήνυμα διαμαρτυρίας για τον φυλακισθέντα με την κατηγορία του σοδομισμού αρχηγό της αντιπολίτευσης Ανβάρ Ιμπραχίμ έδωσε τροφή για νέες εικασίες.
Το γεγονός ότι ο πιλότος ήταν μέλος του κόμματος του Ιμπραχίμ οδήγησε την Κουάλα Λουμπούρ να «δει» πίσω απο την εξαφάνιση του αεροσκάφους σενάρια τρομοκρατίας. Σύμφωνα με τα σενάρια αυτά ο πιλότος του αεροσκάφους θέλησε να εκδικηθεί τον κυβερνητικό συνασπισμό για τη νέα καταδίκη του Ιμπραχίμ σε πενταετή φυλάκιση.
Για μένα, σχολίασε ο αρχηγός της αντιπολίτευσης, αυτός είναι ένας τρόπος να ξεχαστεί η ανικανότητα της κυβέρνησης . Όμως η εξαφάνιση του Boeing της Malaysia αντικατοπτρίζει την ανικανότητα όχι μόνο του κρατικού μηχανισμού αλλά μιας ανεύθυνης κυβέρνησης.
Οι τελευταίες πληροφορίες που προέρχονται κυρίως από αμερικανικές πηγές κάνουν λόγο για έρευνες που διεξάγονται γύρω από τον πιλότο και τον συγκυβερνήτη του αεροπλάνου, καθώς τα σενάρια που ακούγονται είναι πολλά. Αεροπειρατεία, σαμποτάζ με τη συμμετοχή ενός εκ των δύο ή και των δύο, απόπειρα αυτοκτονίας, λάθος χειρισμοί. Ωστόσο τόσο οι Μαλαισιανές αρχές όσο και οι η αεροπορική εταιρεία μην μπορώντας να διαχειριστούν την κατάσταση κάνουν το ένα λάθος πίσω από το άλλο.
Το αποτέλεσμα είναι πως οι οικογένειες 239 ανθρώπων να μην μπορούν να ησυχάσουν, αφού δεν ξέρουν τι πραγματικά έχει συμβεί με τους δικούς του ανθρώπους, ενώ την ίδια ώρα σενάρια περί τρομοκρατίας και επικείμενων επιθέσεων που θα προκαλέσουν πανικό και τρόμο, απλώς γεμίζουν τον κόσμο με ένα αίσθημα άγνωστου φόβου.
Εκτός τόπου και χρόνου η αεροπορική εταιρεία Malaysia Airline
Χωρίς τέλος είναι οι αντιφατικές πληροφορίες που δίνει η αεροπορική εταιρεία Malaysia Airlines, αφού ακόμα και το χρονικό που έδωσε αναφορικά με τις τελευταίες επικοινωνίες που έγιναν από το αεροσκάφος στο έδαφος και την απενεργοποίηση των συστημάτων όχι μόνο δεν βοήθησε αλλά μπέρδεψε ακόμα περισσότερο αφού ισχυρίστηκαν πως τα συστήματα θα μπορούσαν να απενεργοποιηθούν είτε πριν είτε μετά τις τελευταίες λέξεις του συγκυβερνήτη.
Δεν μπορούν να εντοπίσουν ούτε το σήμα από τα μαύρα κουτιά
Το Boeing 777, όπως και όλα τα εμπορικά αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας είναι εξοπλισμένο με μαύρα κουτιά που έχουν την ικανότητα να μεταδίδουν σήματα υπερήχων τουλάχιστον ένα μήνα μετά από μία πτώση-συντριβή και αυτά μπορούν να ανιχνευθούν ακόμα και με σόναρ, αν το αεροσκάφος έχει βυθιστεί. Μάλιστα η εμβέλεια του σήματος είναι περίπου δύο χιλιόμετρα, ωστόσο με την περιοχή ερευνών να είναι ουσιαστικά μεγαλύτερη σε έκταση και από την Αυστραλία είναι πάρα πολύ δύσκολο να εντοπιστεί το σήμα.
Η Μαλαισία δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει στις έρευνες και έχασε πολύτιμο χρόνο μέχρι να παραδεχθεί με απίστευτη κυνικότητα ότι απλώς το αεροσκάφος εξαφανίστηκε και να ζητήσει τη συνδρομή και άλλων χωρών, Χαρακτηριστικό είναι πώς έσπευσαν 25 χώρες να συνδράμουν. Ωστόσο τα τραγικά λάθη από τη στιγμή της εξαφάνισης και η ολιγωρία των πρώτων ημερών ίσως αποβούν μοιραία.
Η απόλυτη ανικανότητα της μαλαισιανής κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της κατάστασης
H μυστηριώδης εξαφάνιση του Boeing της Μalaysia Airlines έφερε στο φως όχι μόνο την ανικανότητα των ιθυνόντων αλλά και την εικόνα μίας ανεύθυνης κυβέρνησης, όσον αφορά την αντιμετώπιση του γεγονότος.
Οι αντιφατικές και ασαφείς δηλώσεις των μαλαισιανών αρχών έφεραν στην επιφάνεια το πραγματικό πρόσωπο μίας χώρας στη νοτιοανατολική Ασία που κατα τ' άλλα παρουσιαζόταν ως σύγχρονη και εύρωστη.
Από την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της το 1957, η Μαλαισία σε πολιτικό επίπεδο δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα μίγμα επίσημης δημοκρατίας και σχεδόν αυταρχικής διακυβέρνησης. Ειδικά το δεύτερο στοιχείο μπορεί να εξηγήσει μερικώς τον τρόπο με τον οποίο διυλίζονταν οι πληροφορίες για το αεροσκάφος πριν δοθούν στο κοινό και τα μέσα ενημέρωσης.
Η κυβερνητική συμμαχία του «Barisan nasional» ( Εθνικό Μέτωπο) που παραμένει στην εξουσία χωρίς διακοπή από τότε που η Μαλαισία έγινε ανέξάρτητο κράτος, εγκαθίδρυσε ένα σύστημα που πάντα ευνοούσε την μαλαισιανή πλειοψηφία σε βάρος των μειονοτητων (κινέζοι - ινδοί). Αποτέλεσμα, η εθνοτική καταβολή σχεδόν πάντοτε υπερτερούσε της αξιοσύνης και των ικανοτήτων σε όλα τα επίπεδα του κρατικού μηχανισμού.
Οι αδυναμίες αυτες του συστήματος φάνηκαν και στη σύγχυση που παρουσιάστηκε κατά τη διαχείριση τη κρίσης με το χαμένο αεροσκάφος.
Η Μαλαισιανή ηγεσία δεν είναι συνηθισμένη να δίνει λογαριασμό σε οποιονδήποτε, σημειώνει με νόημα ένα αναλυτής Αντίθεται είναι πιο συνηθισμένη να ελέγχει τον Τύπο και να χώνει κάτω από το χαλί τα επικριτικά σχόλια σε βάρος της . Επικρατεί μία κουλτούρα μυστικοπάθεις όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της κυβέρνησης.
Το μπλουζάκι εξάλλου του κυβερνήτη του αεροσκάφους με το μήνυμα διαμαρτυρίας για τον φυλακισθέντα με την κατηγορία του σοδομισμού αρχηγό της αντιπολίτευσης Ανβάρ Ιμπραχίμ έδωσε τροφή για νέες εικασίες.
Το γεγονός ότι ο πιλότος ήταν μέλος του κόμματος του Ιμπραχίμ οδήγησε την Κουάλα Λουμπούρ να «δει» πίσω απο την εξαφάνιση του αεροσκάφους σενάρια τρομοκρατίας. Σύμφωνα με τα σενάρια αυτά ο πιλότος του αεροσκάφους θέλησε να εκδικηθεί τον κυβερνητικό συνασπισμό για τη νέα καταδίκη του Ιμπραχίμ σε πενταετή φυλάκιση.
Για μένα, σχολίασε ο αρχηγός της αντιπολίτευσης, αυτός είναι ένας τρόπος να ξεχαστεί η ανικανότητα της κυβέρνησης . Όμως η εξαφάνιση του Boeing της Malaysia αντικατοπτρίζει την ανικανότητα όχι μόνο του κρατικού μηχανισμού αλλά μιας ανεύθυνης κυβέρνησης.