Ποια είναι η αληθινή Μόνα Λίζα;
Πιάνουν δουλειά οι ερευνητές στη Φλωρεντία με σκοπό να ταυτοποιήσουν την πραγματική Μόνα Λίζα. Είναι όντως η Λίζα Γκεραντίνι που πόζαρε στις αρχές του 16ου αιώνα για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι; Η μήπως είναι άνδρας και επιβεβαιωθούν οι φήμες που μιλούν για πιθανό εραστή του ζωγράφου; Οι Ιταλοί ερευνητές ανακοίνωσαν πως διενεργούν εξετάσεις DNA σε έναν σκελετό που βρέθηκε στη Φλωρεντία και ενδέχεται να ανήκει στην Λίζα Γκεραντίνι, τη γυναίκα που μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ότι πόζαρε για τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Αν τα αποτελέσματα των εξετάσεων επιβεβαιώσουν ότι η Λίζα Γκεραντίνι είναι η πραγματική Μόνα Λίζα, ο ιταλός ερευνητής, Σιλβάνο Βιντσέντι, σκοπεύει να αναπαραστήσει μέσω υπολογιστή το πρόσωπο της Γκεραντίνι και να λύσει το μυστήριο του διασημότερου πίνακα στον κόσμο.
Η κρύπτη μέσα στην οποία βρισκόταν ο σκελετός άνοιξε το 2011 στη μονή Σαντ Όρσολα της Φλωρεντίας. Κάτω από το πέτρινο πάτωμα μιας εκκλησίας στη μονή πιστεύεται ότι βρίσκεται η οικογενειακή κρύπτη του φλωρεντινού εμπόρου μεταξιού Φραντσέσκο ντελ Τζιοκόντο, ο οποίος παρήγγειλε στον Ντα Βίτνσι το πορτρέτο της συζύγου του Λίζα.
Προκειμένου να ταυτοποιηθεί ο σκελετός, οι ερευνητές θα πρέπει να συγκρίνουν το γενετικό υλικό του με DNA από τα λείψανα άλλων συγγενών της Λίζα Γκεραρντίνι, οι οποίοι είχαν ταφεί σε διαφορετική εκκλησία.
Οι περισσότεροι ιστορικοί της τέχνης πιστεύουν ότι η Γκεραρντίνι πόζαρε στον Ντα Βίντσι μεταξύ του 1503 και του 1506. Όμως ο μεγάλος ιταλός ζωγράφος δεν αποκλείεται να συνέχισε να δουλεύει το πορτρέτο μέχρι το 1517, και δεν αποκλείεται να χρησιμοποίησε και άλλα μοντέλα για να το τελειώσει.
Ορισμένοι μάλιστα υποψιάζονται ότι τουλάχιστον ένα από τα μοντέλα ήταν άνδρας, πιθανώς εραστής του Ντα Βίντσι.
Υπομονή μέχρι τον Μάιο, τότε περιμένουμε, σύμφωνα με τους ερευνητές, τα αποτελέσματα.
Η κρύπτη μέσα στην οποία βρισκόταν ο σκελετός άνοιξε το 2011 στη μονή Σαντ Όρσολα της Φλωρεντίας. Κάτω από το πέτρινο πάτωμα μιας εκκλησίας στη μονή πιστεύεται ότι βρίσκεται η οικογενειακή κρύπτη του φλωρεντινού εμπόρου μεταξιού Φραντσέσκο ντελ Τζιοκόντο, ο οποίος παρήγγειλε στον Ντα Βίτνσι το πορτρέτο της συζύγου του Λίζα.
Προκειμένου να ταυτοποιηθεί ο σκελετός, οι ερευνητές θα πρέπει να συγκρίνουν το γενετικό υλικό του με DNA από τα λείψανα άλλων συγγενών της Λίζα Γκεραρντίνι, οι οποίοι είχαν ταφεί σε διαφορετική εκκλησία.
Οι περισσότεροι ιστορικοί της τέχνης πιστεύουν ότι η Γκεραρντίνι πόζαρε στον Ντα Βίντσι μεταξύ του 1503 και του 1506. Όμως ο μεγάλος ιταλός ζωγράφος δεν αποκλείεται να συνέχισε να δουλεύει το πορτρέτο μέχρι το 1517, και δεν αποκλείεται να χρησιμοποίησε και άλλα μοντέλα για να το τελειώσει.
Ορισμένοι μάλιστα υποψιάζονται ότι τουλάχιστον ένα από τα μοντέλα ήταν άνδρας, πιθανώς εραστής του Ντα Βίντσι.
Υπομονή μέχρι τον Μάιο, τότε περιμένουμε, σύμφωνα με τους ερευνητές, τα αποτελέσματα.