Σάλος με τα κλεμμένα έργα των Ναζί που κοσμούν το γερμανικό κοινοβούλιο
Αρνείται πεισματικά το Γερμανικό κοινοβούλιο τους ισχυρισμούς πως στη συλλογή έργων τέχνης του, περιλαμβάνονται έργα που εκλάπησαν από τους Ναζί και συνδέονται με την οικογένεια Γκέρλιτ του Μονάχου, στο σπίτι των οποίων βρέθηκαν νωρίτερα μέσα στο χρόνο 1.402 πίνακες διάσημων καλλιτεχνών. Η εφημερίδα Bild, ανέφερε τη Δευτέρα πως η ελαιογραφία του Georg Waltenberger (1905) «Ο Καγκελάριος Bülow σε ομιλία του στο Ράιχσταγκ» περιλαμβάνεται στα εν λόγω έργα. Ένας ιστορικός τέχνης αναγνώρισε αυτόν τον πίνακα, καθώς και μια λιθογραφία του Λόβις Κόριντ με τίτλο «Δρόμος στην Κόνιγκσμπέργκ», του 1918, πως έχουν κλαπεί ή έχουν πουληθεί υπό πίεση.
Το δεύτερο έργο λέγεται ότι προέρχεται από την συλλογή Γκέρλιτ – ένα σημαντικό μέρος της οποίας βρέθηκε σε διαμέρισμα στο Μόναχο τον Φεβρουάριο του 2012 του Κορνέλιου Γκέρλιτ, του γιου ενός εμπόρου έργων τέχνης στους Ναζί και κατασχέθηκαν από τις αρχές.
Ο πατέρας του, Χίλντεμπραντ Γκέρλιτ, ήταν έμπορος έργων τέχνης, επιφορτισμένος από τον Αδόλφο Χίτλερ να αγοράζει πίνακες της λεγόμενης «εκφυλισμένης» τέχνης από όλη τη χώρα και να τα πουλά στο εξωτερικό, προκειμένου να απαλλαγεί το Ράιχ από την κακή επιρροή της και να κερδίσουν χρήματα. Τα έργα τέχνης που πωλούσε προέρχονταν από ιδιώτες και μουσεία.
Μετά τον πόλεμο, ο Γκέρλιτ είχε δηλώσει πως η συλλογή του είχε καταστραφεί, αλλά πάνω από 1.000 έργα βρέθηκαν νωρίτερα μέσα στο χρόνο στο διαμέρισμα του γιου του. Πολλά από αυτά αποτελούν αντικείμενο αιτήσεων επιστροφής.
Πριν από τέσσερα χρόνια η Bundestag έπρεπε να επιστρέψει τον πίνακα του Franz von Lenbach «Ο Μπίσμαρκ με ένα καπέλο» όταν οι κληρονόμοι των θυμάτων των Ναζί απέδειξαν ότι είχε κλαπεί.
Το γνωμοδοτικό συμβούλιο της Bundestag έδωσε εντολή σε έναν ιστορικό τέχνης να ελέγξει την προέλευση της συλλογής των έργων τέχνης που περιλαμβάνει περίπου 4.000 πίνακες του κοινοβουλίου.
Η συλλογή περιλαμβάνει 108 έργα τέχνης απροσδιόριστης προέλευσης που μπορεί να έχουν κλαπεί, αναφέρει η Bild.
Ο Ντίτερ Γκράουμαν, πρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου Εβράιων της Γερμανίας, ζήτησε δημοσίευση του καταλόγου αυτού.
«Εάν η Μπούντεσταγκ κρατά κρυφούς του καταλόγων των έργων, εμποδίζει τις έρευνες του Τύπου, προστατεύει τους δράστες της απαλλοτρίωσης των εβραϊκών περιουσιών και δεν ενημερώνει τους κληρονόμους, θα επιθυμούσα οι υπεύθυνοι να δείξουν περισσότερη ευαισθησία και διακριτικότητα» τόνισε ο Γκράουμαν.
Το Κοινοβούλιο όμως, απάντησε πως δεν υπάρχει καμία απόδειξη που να συνδέει τους πίνακες αυτούς με τα έργα τέχνης του Γκέρλιτ και αρνήθηκε τους ισχυρισμούς.
Το δεύτερο έργο λέγεται ότι προέρχεται από την συλλογή Γκέρλιτ – ένα σημαντικό μέρος της οποίας βρέθηκε σε διαμέρισμα στο Μόναχο τον Φεβρουάριο του 2012 του Κορνέλιου Γκέρλιτ, του γιου ενός εμπόρου έργων τέχνης στους Ναζί και κατασχέθηκαν από τις αρχές.
Ο πατέρας του, Χίλντεμπραντ Γκέρλιτ, ήταν έμπορος έργων τέχνης, επιφορτισμένος από τον Αδόλφο Χίτλερ να αγοράζει πίνακες της λεγόμενης «εκφυλισμένης» τέχνης από όλη τη χώρα και να τα πουλά στο εξωτερικό, προκειμένου να απαλλαγεί το Ράιχ από την κακή επιρροή της και να κερδίσουν χρήματα. Τα έργα τέχνης που πωλούσε προέρχονταν από ιδιώτες και μουσεία.
Μετά τον πόλεμο, ο Γκέρλιτ είχε δηλώσει πως η συλλογή του είχε καταστραφεί, αλλά πάνω από 1.000 έργα βρέθηκαν νωρίτερα μέσα στο χρόνο στο διαμέρισμα του γιου του. Πολλά από αυτά αποτελούν αντικείμενο αιτήσεων επιστροφής.
Πριν από τέσσερα χρόνια η Bundestag έπρεπε να επιστρέψει τον πίνακα του Franz von Lenbach «Ο Μπίσμαρκ με ένα καπέλο» όταν οι κληρονόμοι των θυμάτων των Ναζί απέδειξαν ότι είχε κλαπεί.
Το γνωμοδοτικό συμβούλιο της Bundestag έδωσε εντολή σε έναν ιστορικό τέχνης να ελέγξει την προέλευση της συλλογής των έργων τέχνης που περιλαμβάνει περίπου 4.000 πίνακες του κοινοβουλίου.
Η συλλογή περιλαμβάνει 108 έργα τέχνης απροσδιόριστης προέλευσης που μπορεί να έχουν κλαπεί, αναφέρει η Bild.
Ο Ντίτερ Γκράουμαν, πρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου Εβράιων της Γερμανίας, ζήτησε δημοσίευση του καταλόγου αυτού.
«Εάν η Μπούντεσταγκ κρατά κρυφούς του καταλόγων των έργων, εμποδίζει τις έρευνες του Τύπου, προστατεύει τους δράστες της απαλλοτρίωσης των εβραϊκών περιουσιών και δεν ενημερώνει τους κληρονόμους, θα επιθυμούσα οι υπεύθυνοι να δείξουν περισσότερη ευαισθησία και διακριτικότητα» τόνισε ο Γκράουμαν.
Το Κοινοβούλιο όμως, απάντησε πως δεν υπάρχει καμία απόδειξη που να συνδέει τους πίνακες αυτούς με τα έργα τέχνης του Γκέρλιτ και αρνήθηκε τους ισχυρισμούς.