Μασονία: η "υπερ-θρησκεία" που διδάσκει τον Οικουμενισμό
Δεν είναι δίκαιο να ισχυριστούμε πως όλοι οι Μασόνοι είναι ενημερωμένοι για τα μυστικά σχέδια της οργάνωσής τους. Πολλοί ενώ είναι έμπειροι στα τυπικά και στις επιφανειακές εργασίες του τάγματος, δείχνουν πως δεν κατέχουν σοβαρές γνώσεις για την πραγματική ιστορία ή τις πεποιθήσεις του Τάγματος. Το πιο γνωστό από τα βιβλία των Μασόνων είναι το «Ηθική και Δόγμα» του Άλμπερτ Πάικ, (Albert Pike - φωτο), το βιβλίο αυτό βρίσκεται στις περισσότερες μασονικές βιβλιοθήκες. Γράφει λοιπόν στην σελίδα 213: «Κάθε Μασονική Στοά είναι ένας θρησκευτικός ναός και οι διδασκαλίες του είναι θρησκευτικές διδαχές».
«Δηλώνω χωρίς κανένα δισταγμό, πως η Μασονία είναι, σε κάθε της έννοια, εκτός από μια, λιγότερο φιλοσοφικό και κυρίως θρησκευτικό ίδρυμα και χρωστά αποκλειστικά στο θρησκευτικό στοιχείο την καταγωγή και την συνεχή της ύπαρξη και πως χωρίς θρησκευτικό αυτό στοιχείο σπάνια θα άξιζε μελέτης από τον σοφό και τον καλό» (‘Εγκυκλοπαίδεια του Ελευθεροτεκτονισμού’ του Μακί, σ. 618).
«Η Μασονία είναι η παγκόσμια, αιώνια αμετάβλητη, θρησκεία όπως ο Θεός την φύτεψε στην καρδιά της παγκοσμίου ανθρωπότητας. Κανένα πιστεύω δεν έζησε πολύ εάν δεν πήγασε από αυτό το ίδρυμα. Είναι η βάση, και τα πιστεύω. Η υπεροικοδομή". (‘Ηθική και Δόγμα’, σ. 219).
Ο Πάϊκ περιγράφει τον Ελευθεροτεκτονισμό ως:
«Ο φύλαξ και το δοχείο των μεγάλων φιλοσοφικών και θρησκευτικών αληθειών άγνωστες σε μεγάλο βαθμό στον κόσμο και μεταδιδόμενες από γενεά σε γενεά από μια αδιάρρηκτη ροή παράδοσης, γεμάτη από σύμβολα, εμβλήματα και αλληγορίες’. (‘Ηθική και Δόγμα’ σ. 210).
Είναι τυπικό για τον Ελευθεροτεκτονισμό να παραλείπει το όνομα του Ιησού Χριστού όταν παραθέτει τμήματα από τις Γραφές. Τα παρακάτω αποσπάσματα συγκρίνουν τα γνήσια κείμενα της Ιερής Βίβλου με αυτά που χρησιμοποιεί ο Τόμας Σμιθ Γουέμπ στο βιβλίου του «Ο Σύμβουλος του Ελευθεροτέκτονα» (περισσότερο γνωστό ως ο “Σύμβουλος του Γουέμπ”).
Ένα παράδειγμα είναι από την περικοπή του (Α.’ Πετ β’:5)
«Και σεις, ως λίθοι ζώντες, οικοδομείσθε οίκος πνευματικός, ιεράτευμα άγιον, διά να προσφέρητε πνευματικάς θυσίας ευπροσδέκτους εις τον Θεόν διά Ιησού Χριστού»
Το χωρίο στον Σύμβουλος του Γουέμπ αναφέρεται (σ. 92): «Και σεις, ως λίθοι ζώντες, οικοδομείσθε οίκος πνευματικός, ιεράτευμα άγιον, διά να προσφέρητε θυσίας ευπροσδέκτους εις τον Θεόν»
Διδάσκει τον οικουμενισμό
Όπως και στο κίνημα της Νέας Εποχής, το κεντρικό θέμα του Ελευθεροτεκτονισμού είναι ο οικουμενισμός, μια προσπάθεια ενοποίησης όλων των θρησκειών του κόσμου κάτω από μια ομπρέλα. Για να το κάνει αυτό, υποβιβάζει τον Ιησού Χριστό από Υιό του Θεού σε έναν απλό πνευματικό διδάσκαλο στο ίδιο επίπεδο με τον Βούδα και τους άλλους θρησκευτικούς αρχηγούς.
«Η Μασονία... είναι θρησκεία, μια λατρεία στην οποία όλοι οι καλοί άνθρωποι μπορούν να ενωθούν και ο καθένας να μοιράζεται την πίστη όλων» (Γιόζεφ Φόρτ Νιούτον, “Οι κτίστες” σ. 242)
Περιγράφοντας μια εμπειρία πού είχε σε μια Στοά του Λονδίνου με Μασόνους διαφορετικών πίστεων, ο Γιόζεφ Νιούτον γράφει:
«Ήταν μια σκηνή που κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει. Μια ενοραματική ώρα βαθειά συγκινητική. Ταυτόχρονα εικόνα και προφητεία. Ήταν έντονα εντυπωσιακή, σαν να ακούει κανείς το μέλλον. Με έκανε να σκεφτώ τα λόγια ενός μάντη σ’ένα ιερό βιβλίο της Κίνας. «Αυτός πού έχει ευρύ πνεύμα βλέπει την αλήθεια στις διαφορετικές θρησκείες: ο περιορισμένος βλέπει μόνο τις διαφορές».
«…Πού αλλού, παρά σε μια Μασονική στοά, μπορούν να συναντηθούν άνθρωποι που ανήκουν σε διαφορετικές θρησκείες, κάθε ένας να προσεύχεται για όλους και όλοι για έναν; Διδάχθηκα ένα μάθημα: Εάν υπάρξει ποτέ στην γη μια θρησκεία Αδελφότητος στη γη, πρέπει να ξεκινήσει από μια Αδελφότητα των Θρησκειών». (“Οι κτίστες” σελ. 223 - 224).
«Εάν η Μασονία ήταν απλά ένα Χριστιανικό ίδρυμα, ο Εβραίος και ο Ισλαμιστής, ο Βραχμάνος και ο Βουδιστής δεν θα μπορούσαν συνειδητά να συμμετέχουν στην ‘φώτισή’ της, αλλά η παγκοσμιότητα της (ή ο οικουμενισμός της) είναι το καύχημά της. Στην γλώσσα της οι πολίτες κάθε έθνους μπορούν να επικοινωνήσουν. Στο βωμό της, άνθρωποι όλων των θρησκειών μπορούν να γονατίσουν. Στο πιστεύω της μαθητές κάθε πίστης μπορούν να είναι συγκαταβατικοί. (Εγκυκλοπαίδεια του Ελευθεροτεκτονισμού του Μάκι, σ. 439).
Η Μασονία μελετά όλους τους μεγάλους αναμορφωτές. Βλέπει στον Μωυσή τον Νομοθέτη των Εβραίων, στον Κομφούκιο και τον Ζωροάστρη, τον Ιησού της Ναζαρέτ και στους Άραβες εικονοκλάστες, τους Μεγάλους Διδάσκαλους της Ηθικής και τους έξοχους αναμορφωτές και δεν είναι μόνον αυτό: επιτρέπει σε κάθε αδελφό του Τάγματος να θεωρήσει κάθε έναν από τους υψηλούς και θείους χαρακτήρες η πίστη του και η Αλήθεια το απαιτούν». (“Ηθική και Δόγμα”σ. 525)
«Γύρω από τον Βωμό της Μασονίας μπορούν να συναθροιστούν σαν μια αδελφότητα, ο Χριστιανός, ο Εβραίος, ο Ισλαμιστής, ο Βραχμάνος, οι οπαδοί του Κομφούκιου και του Ζωροάστρη, σαν μια αδελφότητα και να ενωθούν προσευχόμενοι προς τον έναν Θεό πού είναι προ πάντος ο Baalim (Βάαλ)... ζητά από κάθε ένα από τους μυημένους της να ερευνήσει στα θεμέλια της πίστης του και να στηρίξει τις ελπίδες του στις γραφές της δικής του θρησκείας». (Ηθική και Δόγμα σ. 226).
«Σε μια στοά αποτελούμενοι ολοκληρωτικά από Εβραίους, μπορεί να τεθεί στο βωμό μόνον η Παλαιά Διαθήκη και οι Τούρκοι Ελευθεροτέκτονες μπορούν να κάνουν χρήση του Κορανίου. Αν και οι ψαλμοί είναι για τον Χριστιανό, η Πεντάτευχος για τον Ισραηλίτη, το Κοράνι για τον Μουσουλμάνο, ή η Βέδες για τον Βραχμάνο κάθε τι Μασονικό μεταδίδει την ίδια ιδέα - πώς ο συμβολισμός της θείας θέλησης απεκαλύφθη στον άνθρωπο». (Εγκυκλοπαίδεια τον Ελευθεροτεκτονισμού του Μακί σ. 133).
Όλες αυτές σι ιδέες είναι αντίθετες στις διδασκαλίες του Ιησού Χριστού που είπε: «Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή, κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να έλθει προς τον πατέρα παρά μόνον μέσου εμού» (Ιωάννης 14:6).
«Η Μασονία είναι η παγκόσμια, αιώνια αμετάβλητη, θρησκεία όπως ο Θεός την φύτεψε στην καρδιά της παγκοσμίου ανθρωπότητας. Κανένα πιστεύω δεν έζησε πολύ εάν δεν πήγασε από αυτό το ίδρυμα. Είναι η βάση, και τα πιστεύω. Η υπεροικοδομή". (‘Ηθική και Δόγμα’, σ. 219).
Ο Πάϊκ περιγράφει τον Ελευθεροτεκτονισμό ως:
«Ο φύλαξ και το δοχείο των μεγάλων φιλοσοφικών και θρησκευτικών αληθειών άγνωστες σε μεγάλο βαθμό στον κόσμο και μεταδιδόμενες από γενεά σε γενεά από μια αδιάρρηκτη ροή παράδοσης, γεμάτη από σύμβολα, εμβλήματα και αλληγορίες’. (‘Ηθική και Δόγμα’ σ. 210).
Είναι τυπικό για τον Ελευθεροτεκτονισμό να παραλείπει το όνομα του Ιησού Χριστού όταν παραθέτει τμήματα από τις Γραφές. Τα παρακάτω αποσπάσματα συγκρίνουν τα γνήσια κείμενα της Ιερής Βίβλου με αυτά που χρησιμοποιεί ο Τόμας Σμιθ Γουέμπ στο βιβλίου του «Ο Σύμβουλος του Ελευθεροτέκτονα» (περισσότερο γνωστό ως ο “Σύμβουλος του Γουέμπ”).
Ένα παράδειγμα είναι από την περικοπή του (Α.’ Πετ β’:5)
«Και σεις, ως λίθοι ζώντες, οικοδομείσθε οίκος πνευματικός, ιεράτευμα άγιον, διά να προσφέρητε πνευματικάς θυσίας ευπροσδέκτους εις τον Θεόν διά Ιησού Χριστού»
Το χωρίο στον Σύμβουλος του Γουέμπ αναφέρεται (σ. 92): «Και σεις, ως λίθοι ζώντες, οικοδομείσθε οίκος πνευματικός, ιεράτευμα άγιον, διά να προσφέρητε θυσίας ευπροσδέκτους εις τον Θεόν»
Διδάσκει τον οικουμενισμό
Όπως και στο κίνημα της Νέας Εποχής, το κεντρικό θέμα του Ελευθεροτεκτονισμού είναι ο οικουμενισμός, μια προσπάθεια ενοποίησης όλων των θρησκειών του κόσμου κάτω από μια ομπρέλα. Για να το κάνει αυτό, υποβιβάζει τον Ιησού Χριστό από Υιό του Θεού σε έναν απλό πνευματικό διδάσκαλο στο ίδιο επίπεδο με τον Βούδα και τους άλλους θρησκευτικούς αρχηγούς.
«Η Μασονία... είναι θρησκεία, μια λατρεία στην οποία όλοι οι καλοί άνθρωποι μπορούν να ενωθούν και ο καθένας να μοιράζεται την πίστη όλων» (Γιόζεφ Φόρτ Νιούτον, “Οι κτίστες” σ. 242)
Περιγράφοντας μια εμπειρία πού είχε σε μια Στοά του Λονδίνου με Μασόνους διαφορετικών πίστεων, ο Γιόζεφ Νιούτον γράφει:
«Ήταν μια σκηνή που κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει. Μια ενοραματική ώρα βαθειά συγκινητική. Ταυτόχρονα εικόνα και προφητεία. Ήταν έντονα εντυπωσιακή, σαν να ακούει κανείς το μέλλον. Με έκανε να σκεφτώ τα λόγια ενός μάντη σ’ένα ιερό βιβλίο της Κίνας. «Αυτός πού έχει ευρύ πνεύμα βλέπει την αλήθεια στις διαφορετικές θρησκείες: ο περιορισμένος βλέπει μόνο τις διαφορές».
«…Πού αλλού, παρά σε μια Μασονική στοά, μπορούν να συναντηθούν άνθρωποι που ανήκουν σε διαφορετικές θρησκείες, κάθε ένας να προσεύχεται για όλους και όλοι για έναν; Διδάχθηκα ένα μάθημα: Εάν υπάρξει ποτέ στην γη μια θρησκεία Αδελφότητος στη γη, πρέπει να ξεκινήσει από μια Αδελφότητα των Θρησκειών». (“Οι κτίστες” σελ. 223 - 224).
Η Μασονία μελετά όλους τους μεγάλους αναμορφωτές. Βλέπει στον Μωυσή τον Νομοθέτη των Εβραίων, στον Κομφούκιο και τον Ζωροάστρη, τον Ιησού της Ναζαρέτ και στους Άραβες εικονοκλάστες, τους Μεγάλους Διδάσκαλους της Ηθικής και τους έξοχους αναμορφωτές και δεν είναι μόνον αυτό: επιτρέπει σε κάθε αδελφό του Τάγματος να θεωρήσει κάθε έναν από τους υψηλούς και θείους χαρακτήρες η πίστη του και η Αλήθεια το απαιτούν». (“Ηθική και Δόγμα”σ. 525)
«Γύρω από τον Βωμό της Μασονίας μπορούν να συναθροιστούν σαν μια αδελφότητα, ο Χριστιανός, ο Εβραίος, ο Ισλαμιστής, ο Βραχμάνος, οι οπαδοί του Κομφούκιου και του Ζωροάστρη, σαν μια αδελφότητα και να ενωθούν προσευχόμενοι προς τον έναν Θεό πού είναι προ πάντος ο Baalim (Βάαλ)... ζητά από κάθε ένα από τους μυημένους της να ερευνήσει στα θεμέλια της πίστης του και να στηρίξει τις ελπίδες του στις γραφές της δικής του θρησκείας». (Ηθική και Δόγμα σ. 226).
Όλες αυτές σι ιδέες είναι αντίθετες στις διδασκαλίες του Ιησού Χριστού που είπε: «Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή, κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να έλθει προς τον πατέρα παρά μόνον μέσου εμού» (Ιωάννης 14:6).