Προσοχή τι λέτε μπροστά στη smart TV, γιατί σας… ακούει!
Tους καταναλωτές, να αποφεύγουν να συζητούν για προσωπικά ζητήματά τους μπροστά στην «έξυπνη» τηλεόρασή τους, όταν είναι ενεργοποιημένη η δυνατότητα αναγνώρισης φωνής και φωνητικού ελέγχου της συσκευής, προειδοποίησε η Samsung.
Και αυτό γιατί σε αυτή την περίπτωση, η τηλεόραση… ακούει και καταγράφει ό,τι λέγεται!
Η προειδοποίηση, σύμφωνα με το BBC, αφορά μόνο τους καταναλωτές που ελέγχουν τη συσκευή τους, όχι από το τηλεχειριστήριο, αλλά με τη φωνή τους. Όταν αυτή η δυνατότητα είναι ενεργοποιημένη, η τηλεόραση μπορεί να ακούσει - εκτός από τις φωνητικές εντολές - κάθε άλλη συζήτηση και μετά μπορεί να μοιραστεί τις πληροφορίες με την εταιρεία ή με άλλες εταιρείες (όπως αυτή που παρέχει στη Samsung τη δυνατότητα διαδικτυακής φωνητικής αναζήτησης).
Ακτιβιστές από μη κερδοσκοπικές Οργανώσεις, όπως το ίδρυμα Electronic Frontier Foundation (EFF), που αγωνίζονται για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, δήλωσαν στο Twitter πως η συγκεκριμένη τεχνολογική δυνατότητα θυμίζει τις οθόνες στο βιβλίο «1984» του Όργουελ, οι οποίες κατασκόπευαν τους πολίτες.
Μετά το θόρυβο που ξεσπασε, η Samsung τόνισε ότι η ίδια θέλει να είναι διαφανής, έτσι ώστε να ενημερώσει σωστά τους κατόχους των τηλεοράσεων, προκειμένου να αποφασίσουν εκείνοι κατά πόσο θα χρησιμοποιήσουν ορισμένες δυνατότητες της «έξυπνης» τηλεόρασής τους, ενώ υπογράμμισε ότι παίρνει «πολύ σοβαρά» την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών.
Οι οδηγίες της εταιρείας προς τους καταναλωτές αναφέρουν, ότι όταν ενεργοποιηθεί ο φωνητικός έλεγχος, η συσκευή θα ακούει όλους τους ανθρώπους μέσα στο δωμάτιο και θα προσπαθεί να καταλάβει αν λέγεται κάποια εντολή που την αφορά. Όπως προειδοποιεί η εταιρεία, «αν οι λέξεις περιλαμβάνουν προσωπικές ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες, αυτές οι πληροφορίες θα είναι ανάμεσα στα δεδομένα που συλλέγονται (από την τηλεόραση) και μεταδίδονται σε ένα τρίτο μέρος».
Η εκπρόσωπος του EFF Κορίν ΜακΣέρι δήλωσε, ότι «αν εγώ ήμουν πελάτης, θα ήθελα να ξέρω ποιο είναι αυτό το τρίτο μέρος και σίγουρα θα ήθελα να μάθω αν τα λόγια μου μεταφέρονται σε ασφαλή (σ.σ. δηλαδή κωδικοποιημένη) μορφή».
Η κορεατική εταιρεία διευκρίνισε, ότι όταν ο χρήστης ενεργοποιεί τη δυνατότητα αναγνώρισης φωνής της διασυνδεμένης στο διαδίκτυο «έξυπνης» τηλεόρασής του, τότε τα φωνητικά δεδομένα στέλνονται διαδικτυακά σε ένα τρίτο (μη κατονομαζόμενο) μέρος, ο κεντρικός υπολογιστής (server) του οποίου αναλαμβάνει να κάνει αναζήτηση σχετικά με τη φωνητική εντολή που δόθηκε από τον χρήστη και, στη συνέχεια, επιστρέφει στην τηλεόραση το αποτέλεσμα της αναζήτησης.
Η Samsung διαβεβαίωσε πάντως ότι ούτε αποθηκεύονται σε κάποιον υπολογιστή αρχεία φωνητικών δεδομένων, ούτε πωλούνται σε τρίτους σχετικά δεδομένα. Επιπλέον, επεσήμανε, ότι ο χρήστης της τηλεόρασης γνωρίζει πότε έχει ενεργοποιήσει τη φωνητική δυνατότητα, γιατί εμφανίζεται η εικόνα ενός μικροφώνου στην οθόνη της συσκευής του.
Και αυτό γιατί σε αυτή την περίπτωση, η τηλεόραση… ακούει και καταγράφει ό,τι λέγεται!
Η προειδοποίηση, σύμφωνα με το BBC, αφορά μόνο τους καταναλωτές που ελέγχουν τη συσκευή τους, όχι από το τηλεχειριστήριο, αλλά με τη φωνή τους. Όταν αυτή η δυνατότητα είναι ενεργοποιημένη, η τηλεόραση μπορεί να ακούσει - εκτός από τις φωνητικές εντολές - κάθε άλλη συζήτηση και μετά μπορεί να μοιραστεί τις πληροφορίες με την εταιρεία ή με άλλες εταιρείες (όπως αυτή που παρέχει στη Samsung τη δυνατότητα διαδικτυακής φωνητικής αναζήτησης).
Ακτιβιστές από μη κερδοσκοπικές Οργανώσεις, όπως το ίδρυμα Electronic Frontier Foundation (EFF), που αγωνίζονται για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, δήλωσαν στο Twitter πως η συγκεκριμένη τεχνολογική δυνατότητα θυμίζει τις οθόνες στο βιβλίο «1984» του Όργουελ, οι οποίες κατασκόπευαν τους πολίτες.
Μετά το θόρυβο που ξεσπασε, η Samsung τόνισε ότι η ίδια θέλει να είναι διαφανής, έτσι ώστε να ενημερώσει σωστά τους κατόχους των τηλεοράσεων, προκειμένου να αποφασίσουν εκείνοι κατά πόσο θα χρησιμοποιήσουν ορισμένες δυνατότητες της «έξυπνης» τηλεόρασής τους, ενώ υπογράμμισε ότι παίρνει «πολύ σοβαρά» την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών.
Οι οδηγίες της εταιρείας προς τους καταναλωτές αναφέρουν, ότι όταν ενεργοποιηθεί ο φωνητικός έλεγχος, η συσκευή θα ακούει όλους τους ανθρώπους μέσα στο δωμάτιο και θα προσπαθεί να καταλάβει αν λέγεται κάποια εντολή που την αφορά. Όπως προειδοποιεί η εταιρεία, «αν οι λέξεις περιλαμβάνουν προσωπικές ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες, αυτές οι πληροφορίες θα είναι ανάμεσα στα δεδομένα που συλλέγονται (από την τηλεόραση) και μεταδίδονται σε ένα τρίτο μέρος».
Η εκπρόσωπος του EFF Κορίν ΜακΣέρι δήλωσε, ότι «αν εγώ ήμουν πελάτης, θα ήθελα να ξέρω ποιο είναι αυτό το τρίτο μέρος και σίγουρα θα ήθελα να μάθω αν τα λόγια μου μεταφέρονται σε ασφαλή (σ.σ. δηλαδή κωδικοποιημένη) μορφή».
Η κορεατική εταιρεία διευκρίνισε, ότι όταν ο χρήστης ενεργοποιεί τη δυνατότητα αναγνώρισης φωνής της διασυνδεμένης στο διαδίκτυο «έξυπνης» τηλεόρασής του, τότε τα φωνητικά δεδομένα στέλνονται διαδικτυακά σε ένα τρίτο (μη κατονομαζόμενο) μέρος, ο κεντρικός υπολογιστής (server) του οποίου αναλαμβάνει να κάνει αναζήτηση σχετικά με τη φωνητική εντολή που δόθηκε από τον χρήστη και, στη συνέχεια, επιστρέφει στην τηλεόραση το αποτέλεσμα της αναζήτησης.
Η Samsung διαβεβαίωσε πάντως ότι ούτε αποθηκεύονται σε κάποιον υπολογιστή αρχεία φωνητικών δεδομένων, ούτε πωλούνται σε τρίτους σχετικά δεδομένα. Επιπλέον, επεσήμανε, ότι ο χρήστης της τηλεόρασης γνωρίζει πότε έχει ενεργοποιήσει τη φωνητική δυνατότητα, γιατί εμφανίζεται η εικόνα ενός μικροφώνου στην οθόνη της συσκευής του.