Το σεξ στην αρχαία Ελλάδα
Ο Δημόκριτος πίστευε ότι οι άνθρωποι παίρνουν την ίδια ευχαρίστηση από το… ξύσιμο, όσο και από το σεξ. Ο Αριστοτέλης αναρωτιόταν γιατί οι άνθρωποι ντρέπονται να... παραδεχτούν ότι τους αρέσει η σεξουαλική συνεύρεση, ενώ δε συμβαίνει το ίδιο με το ποτό ή το φαγητό. Μήπως αυτό οφείλεται στο γεγονός, αναφέρει στα Προβλήματα, ότι επιθυμούμε πράγματα που θέλουμε οπωσδήποτε να αποκτήσουμε –με ορισμένα από αυτά να είναι απαραίτητα για τη ζωή- ενώ η σεξουαλική επιθυμία δεν είναι ζωτικής σημασίας;
Ο Επίκουρος –ναι, αυτός που θεωρεί την ευχαρίστηση ως το νόημα της ζωής- δήλωνε ότι το σεξ δεν έχει κάνει ποτέ καλό σε κανέναν και ότι κανείς θα έπρεπε να είναι ευχαριστημένος αν δεν του έχει κάνει κακό.
Από την άλλη, γράφει ο συγγραφέας J.C. McKeown σε άρθρο του στη Huffington Post, όσοι ασκούσαν την ιατρική στην αρχαία Ελλάδα είχαν μια περισσότερο θετική στάση απέναντι στην ερωτική επαφή. Τη συνιστούσαν μάλιστα ως τρόπο αντιμετώπισης ενός ευρύτατου φάσματος παθήσεων όπως: η κατάθλιψη, η δυσπεψία, ο ίκτερος, οι πόνοι στη μέση, η αδύναμη όραση κ.ά.
Ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής, υποστήριζε ότι η χωρίς όρια σεξουαλική επαφή μπορούσε να θεραπεύσει τη δυσεντερία. Ακόμη, ότι το σεξ μπορεί να ανακουφίσει από το δάγκωμα ενός φιδιού ή σκορπιού, ωστόσο μπορεί τη σύντροφο εκείνου που δαγκώθηκε καθώς επίσης και να κάνει καλό στη διανοητική υγεία του ατόμου.
Σε ιατρικά κείμενα της αρχαίας Ελλάδας παρέχονται ακόμη «συνταγές» θεραπείας της αντρικής ανικανότητας, όπως για παράδειγμα η επάλειψη του πέους με ένα μείγμα από πιπέρι, ελαιόλαδο και μέλι. Αν κάποιος ήθελε να κάνει το πέος του να δείχνει… μεγαλύτερο, έπρεπε να βουτήξει τη ρίζα ενός φυτού –δε γνωρίζουμε ποιου- σε καλής ποιότητας κρασί για τρεις ημέρες και όποτε το χρειαζόταν να το δένει στο μηρό του, προσθέτει ο συγγραφέας.
Ο Αριστοτέλης, ακόμη, πίστευε ότι το μέγεθος… μετράει, όμως είχε μια διαφορετική θεωρία! Πίστευε ότι όσο πιο μακρύ ήταν το πέος ενός άντρα, τόσο πιο μακριά έπρεπε να «ταξιδέψει» το σπέρμα, με αποτέλεσμα να είναι πιο δύσκολο να τεκνοποιήσει!
Στις παρακάτω εικόνες παρουσιάζονται μερικές από τις περίεργες αντιλήψεις που είχαν στην αρχαία Ελλάδα για το σεξ- άλλες φορές με σατιρική διάθεση, άλλες ήδη γνωστές και άλλες εντελώς παράξενες.
Ο J.C. McKeown έγραψε το παραπάνω άρθρο με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του βιβλίου «The Cabinet of Greek Curiosities: Strange Tales and Surprising Facts From the Cradle of Western Civilization».
Ο Επίκουρος –ναι, αυτός που θεωρεί την ευχαρίστηση ως το νόημα της ζωής- δήλωνε ότι το σεξ δεν έχει κάνει ποτέ καλό σε κανέναν και ότι κανείς θα έπρεπε να είναι ευχαριστημένος αν δεν του έχει κάνει κακό.
Από την άλλη, γράφει ο συγγραφέας J.C. McKeown σε άρθρο του στη Huffington Post, όσοι ασκούσαν την ιατρική στην αρχαία Ελλάδα είχαν μια περισσότερο θετική στάση απέναντι στην ερωτική επαφή. Τη συνιστούσαν μάλιστα ως τρόπο αντιμετώπισης ενός ευρύτατου φάσματος παθήσεων όπως: η κατάθλιψη, η δυσπεψία, ο ίκτερος, οι πόνοι στη μέση, η αδύναμη όραση κ.ά.
Ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής, υποστήριζε ότι η χωρίς όρια σεξουαλική επαφή μπορούσε να θεραπεύσει τη δυσεντερία. Ακόμη, ότι το σεξ μπορεί να ανακουφίσει από το δάγκωμα ενός φιδιού ή σκορπιού, ωστόσο μπορεί τη σύντροφο εκείνου που δαγκώθηκε καθώς επίσης και να κάνει καλό στη διανοητική υγεία του ατόμου.
Σε ιατρικά κείμενα της αρχαίας Ελλάδας παρέχονται ακόμη «συνταγές» θεραπείας της αντρικής ανικανότητας, όπως για παράδειγμα η επάλειψη του πέους με ένα μείγμα από πιπέρι, ελαιόλαδο και μέλι. Αν κάποιος ήθελε να κάνει το πέος του να δείχνει… μεγαλύτερο, έπρεπε να βουτήξει τη ρίζα ενός φυτού –δε γνωρίζουμε ποιου- σε καλής ποιότητας κρασί για τρεις ημέρες και όποτε το χρειαζόταν να το δένει στο μηρό του, προσθέτει ο συγγραφέας.
Ο Αριστοτέλης, ακόμη, πίστευε ότι το μέγεθος… μετράει, όμως είχε μια διαφορετική θεωρία! Πίστευε ότι όσο πιο μακρύ ήταν το πέος ενός άντρα, τόσο πιο μακριά έπρεπε να «ταξιδέψει» το σπέρμα, με αποτέλεσμα να είναι πιο δύσκολο να τεκνοποιήσει!
Στις παρακάτω εικόνες παρουσιάζονται μερικές από τις περίεργες αντιλήψεις που είχαν στην αρχαία Ελλάδα για το σεξ- άλλες φορές με σατιρική διάθεση, άλλες ήδη γνωστές και άλλες εντελώς παράξενες.
Ο J.C. McKeown έγραψε το παραπάνω άρθρο με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του βιβλίου «The Cabinet of Greek Curiosities: Strange Tales and Surprising Facts From the Cradle of Western Civilization».
Γυναίκα σε χωράφι με φαλλούς: Μια γυναίκα περιποιείται το χωράφι της που είναι γεμάτο με… φαλλούς.
Κουβαλώντας ένα φαλλό: Απεικονίζεται μια πόρνη, η οποία –θα μπορούσε να πει κανείς- ότι κουβαλά μαζί της έναν… extra large δονητή. Στην άκρη του φαλλού διακρίνεται ένα μάτι, το οποίο προστατεύει από το κακό.
Ένας φτερωτός φαλλός: Ανάλογες αναπαραστάσεις υπήρχαν σε πολλούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους για να κρατούν μακριά το κακό. Η λέξη «ευφραίνουσα» σημαίνει η «γυναίκα που προσφέρει απόλαυση»
Ένα περίεργο… στήριγμα: Πέτρινα αγάλματα που αναπαριστούσαν έναν μουσάτο άντρα με στύση τοποθετούνταν σε πολλά σημεία στις πόλεις, για να διασφαλίζουν τη θεϊκή προστασία σε αυτές. Η συγκεκριμένη εικόνα μάλλον διακωμωδεί την κατάσταση.
Νόμισμα με ένα σάτυρο σε στύση: Απεικονίζει ένα σάτυρο –μισός άντρας, μισός κατσίκα, ο οποίος μπορεί να μην είχε την καλύτερη εξωτερική εμφάνιση, αλλά του… περίσσευε ο πόθος. Τέτοια νομίσματα κυκλοφορούσαν στην αρχαία Θράκη και Μακεδονία στα τέλη του 6ου –αρχές του 5ου αιώνα προ Χριστού.
Ακολούθησέ με: Ένα σχέδιο από σανδάλι με τη λέξη «Ακόλουθι». Κατά πάσα πιθανότητα τα φορούσαν οι ιερόδουλες.
Σεξ επί πληρωμή: «Το αγόρι είναι όμορφο» αναγράφεται στο πάνω μέρος αυτής της εικόνας. Οι ομοφυλόφιλοι που εκδίδονταν στην Αθήνα έχαναν τα πολιτικά τους δικαιώματα, ενώ για όσα δημόσια πρόσωπα υπήρχε η υποψία ότι είχαν τέτοιου είδους επαφές, υπήρχε κατακραυγή. Από την άλλη, γράφει ο J.C. McKeown, ο Αριστοτέλης σημειώνει: «Στην Κρήτη η ομοφυλοφιλία “θεσπίστηκε” προκειμένου να περιοριστούν οι γεννήσεις, λόγω των σεξουαλικών συνευρέσεων με γυναίκες.
στη Δήλο: Σε αυτή τη φωτογραφία φαίνεται ό,τι έχει απομείνει από δύο γιγαντιαίους φαλλούς στο ιερό του Διονύσου στη Δήλο.