Οι χάλκινοι δίσκοι που ανακαλύφθηκαν στην Ελληνική πόλη της Γαλλιλαίας φέρνουν σε αμηχανία τους αρχαιολόγους
Ανακαλύφθηκαν κοντά στη θάλασσα της Γαλιλαίας, χαραγμένα χειροποίητα αντικείμενα που μπορεί να σχετίζονται με υπολείμματα απο μια αρχαία νεκρόπολη...Η πόλη της Αντιοχείας -Ίππου, βρίσκεται στο σημερινό κράτος του Ισραήλ, με θέα την θάλασσα της Γαλιλαίας. Εκτός από την καλή της οχύρωση, η Αντιόχεια διέθετε και μια μικρή λιμενική εγκατάσταση στην θάλασσα της Γαλιλαίας, ενώ περιβάλλεται γύρω από ύπαιθρο. Η ονομασία Ίππος δόθηκε από τους Έλληνες αποίκους του 200 π.Χ., διότι το οροπέδιο θυμίζει αόριστα λαιμό και κεφάλι αλόγου. Μολονότι το όρος Ίππος κατακτήθηκε πριν από τους Ελληνιστικούς χρόνους, ωστόσο εγκαταστάθηκαν εκεί Έλληνες άποικοι στα μέσα του 200 π.Χ.
Αρχικά ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια μιας έρευνας πριν από δύο χρόνια, τέσσερις χάλκινες πλάκες σε σχήμα δίσκου που βρέθηκαν από αρχαιολόγους κοντά στον αρχαιολογικό χώρο της της Αντιοχείας -Ίππου ακριβώς ανατολικά της Θάλασσας της Γαλιλαίας, όπου συνεχίσουν ακόμη να τους μπερδεύουν.
Σήμερα, οι αρχαιολόγοι που συμμετέχουν στις συνεχιζόμενες ανασκαφές στο χώρο προσεγγίζουν τους μελετητές και το κοινό για να τους βοηθήσουν να βρουν την απάντηση στο αίνιγμα.
«Βρέθηκαν στη νεκρόπολη της Αντιόχειας κατά τη διάρκεια διάφορων ερευνών», λέει ο Ισραηλινός αρχαιολόγος Δρ Michael Eisenberg του Ινστιτούτου Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου της Χάιφα στο Ισραήλ. Διευθύνει το ανασκαφικό πρόγραμμα στην Αντιόχεια, το οποίο έχει αποκαλύψει εντυπωσιακά καλοδιατηρημένα μνημειακά κατάλοιπα και αντικείμενα σε αυτή την αρχαία βουνοκορφή της ελληνικής πόλης, μια περιοχή που έχει θέα στη θάλασσα της Γαλιλαίας. "Δεν βρέθηκε κάτι κατά την ανασκαφή, αλλά όλα βρέθηκαν πολύ κοντά σε καπηλεμένους και ανοιχτούς τάφους. Ήταν ο Δρ Alexander Iermolin, ένας συντηρητής από το ίδρυμα της Χάιφα, ο οποίος βρήκε πρώτα τα κομμάτια κατά τη διάρκεια μιας έρευνας με ανιχνευτή μετάλλων.
Οι πλάκες σχήματος (βλ. παραπάνω εικόνα), περίπου 20 εκατοστά σε διάμετρο βρέθηκαν στο λόφο της νεκρόπολης που βρίσκεται 300 μ νότια της Αντιόχειας, το χαρακτηριστικό γνώρισμα φαίνεται να είναι τομές σε ένα διακοσμητικό μοτίβο, με σαφή σημάδια από καρφιά και μια τρύπα στη μέση του καθενός.
Δεδομένου ότι η νεκρόπολη δεν έχει ακόμη ανασκαφεί συστηματικά, η ηλικία και το συγκεκριμένο πλαίσιο των πλακών δεν μπορεί να προσδιοριστεί. Ο Eisenberg αναφέρει ότι η ηλικία της νεκρόπολης μπορεί πιθανόν να εμπίπτει στην ευρεία ελληνιστική-βυζαντινή χρονική περίοδος, όπως και η κοντινή πόλη της Αντιοχείας -Ίππου η οποία έχει εκτενώς ανασκαφεί. Αλλά βρέθηκαν έξω από τους τάφους, όχι μέσα, οπότε είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η προέλευση, δεδομένου ότι δεν θα μπορούσε να συνδεθεί με τα γύρω αντικείμενα και τα ανθρώπινα υπολείμματα εντός των ταφών.
Ο Eisenberg υποψιάζεται ότι εκτέθηκαν αρχικά ως αποτέλεσμα λεηλασίας. "Οι πλάκες φαίνεται να έχουν πεταχτεί έξω από τους τάφους απο αρχαίους ληστές".
Δεν μπορεί να είναι τα μόνα σωζόμενα παραδείγματα. "Μια παρόμοια πλάκα βρέθηκε πρόσφατα στο ισραήλ, αλλά χωρίς πλαίσιο», λέει ο Eisenberg.
Το ερώτημα παραμένει. Και τα αποκαλυπτικά σημάδια απο τα καρφιά μπορεί να είναι μια ένδειξη.
Στην Καινή Διαθήκη στην επί του Όρους Ομιλία του Ιησού Χριστού, πιστεύεται ότι οι παρομοιώσεις που ο Ίδιος είπε (όπως άλας και πόλη που κείται σε λόφο που δεν μπορεί να κρυφτεί), τις έλαβε αφορμή από την εν λόγω ελληνιστική πόλη.
η επί του Όρους ομιλία του Κυρίου έγινε στην ελληνική γλώσσα, δεδομένου ότι η περιοχή εκείνη της Γαλιλαίας ήταν εξελληνισμένη και μόνον σ’ αυτήν την γλώσσα θα μπορούσε να μιλήσει ο Χριστός, για να γίνει κατανοητή από όλους τους παρευρισκομένους (εθνικούς και μη).
Αρχικά ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια μιας έρευνας πριν από δύο χρόνια, τέσσερις χάλκινες πλάκες σε σχήμα δίσκου που βρέθηκαν από αρχαιολόγους κοντά στον αρχαιολογικό χώρο της της Αντιοχείας -Ίππου ακριβώς ανατολικά της Θάλασσας της Γαλιλαίας, όπου συνεχίσουν ακόμη να τους μπερδεύουν.
Σήμερα, οι αρχαιολόγοι που συμμετέχουν στις συνεχιζόμενες ανασκαφές στο χώρο προσεγγίζουν τους μελετητές και το κοινό για να τους βοηθήσουν να βρουν την απάντηση στο αίνιγμα.
«Βρέθηκαν στη νεκρόπολη της Αντιόχειας κατά τη διάρκεια διάφορων ερευνών», λέει ο Ισραηλινός αρχαιολόγος Δρ Michael Eisenberg του Ινστιτούτου Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου της Χάιφα στο Ισραήλ. Διευθύνει το ανασκαφικό πρόγραμμα στην Αντιόχεια, το οποίο έχει αποκαλύψει εντυπωσιακά καλοδιατηρημένα μνημειακά κατάλοιπα και αντικείμενα σε αυτή την αρχαία βουνοκορφή της ελληνικής πόλης, μια περιοχή που έχει θέα στη θάλασσα της Γαλιλαίας. "Δεν βρέθηκε κάτι κατά την ανασκαφή, αλλά όλα βρέθηκαν πολύ κοντά σε καπηλεμένους και ανοιχτούς τάφους. Ήταν ο Δρ Alexander Iermolin, ένας συντηρητής από το ίδρυμα της Χάιφα, ο οποίος βρήκε πρώτα τα κομμάτια κατά τη διάρκεια μιας έρευνας με ανιχνευτή μετάλλων.
Οι πλάκες σχήματος (βλ. παραπάνω εικόνα), περίπου 20 εκατοστά σε διάμετρο βρέθηκαν στο λόφο της νεκρόπολης που βρίσκεται 300 μ νότια της Αντιόχειας, το χαρακτηριστικό γνώρισμα φαίνεται να είναι τομές σε ένα διακοσμητικό μοτίβο, με σαφή σημάδια από καρφιά και μια τρύπα στη μέση του καθενός.
Δεδομένου ότι η νεκρόπολη δεν έχει ακόμη ανασκαφεί συστηματικά, η ηλικία και το συγκεκριμένο πλαίσιο των πλακών δεν μπορεί να προσδιοριστεί. Ο Eisenberg αναφέρει ότι η ηλικία της νεκρόπολης μπορεί πιθανόν να εμπίπτει στην ευρεία ελληνιστική-βυζαντινή χρονική περίοδος, όπως και η κοντινή πόλη της Αντιοχείας -Ίππου η οποία έχει εκτενώς ανασκαφεί. Αλλά βρέθηκαν έξω από τους τάφους, όχι μέσα, οπότε είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η προέλευση, δεδομένου ότι δεν θα μπορούσε να συνδεθεί με τα γύρω αντικείμενα και τα ανθρώπινα υπολείμματα εντός των ταφών.
Ο Eisenberg υποψιάζεται ότι εκτέθηκαν αρχικά ως αποτέλεσμα λεηλασίας. "Οι πλάκες φαίνεται να έχουν πεταχτεί έξω από τους τάφους απο αρχαίους ληστές".
Δεν μπορεί να είναι τα μόνα σωζόμενα παραδείγματα. "Μια παρόμοια πλάκα βρέθηκε πρόσφατα στο ισραήλ, αλλά χωρίς πλαίσιο», λέει ο Eisenberg.
Το ερώτημα παραμένει. Και τα αποκαλυπτικά σημάδια απο τα καρφιά μπορεί να είναι μια ένδειξη.
Στην Καινή Διαθήκη στην επί του Όρους Ομιλία του Ιησού Χριστού, πιστεύεται ότι οι παρομοιώσεις που ο Ίδιος είπε (όπως άλας και πόλη που κείται σε λόφο που δεν μπορεί να κρυφτεί), τις έλαβε αφορμή από την εν λόγω ελληνιστική πόλη.
η επί του Όρους ομιλία του Κυρίου έγινε στην ελληνική γλώσσα, δεδομένου ότι η περιοχή εκείνη της Γαλιλαίας ήταν εξελληνισμένη και μόνον σ’ αυτήν την γλώσσα θα μπορούσε να μιλήσει ο Χριστός, για να γίνει κατανοητή από όλους τους παρευρισκομένους (εθνικούς και μη).