Αγαλματίδιο ασυνήθιστης μορφής και σχήματος
Πρόκειται για ένα αγαλματίδιο αυνήθιστης μορφής και σχήματος. Αυτό, το κάνει να είναι μοναδικό για πολλούς λόγους. Φαίνεται να αντιπροσωπεύει ένα φτερωτό πλάσμα μισό άνθρωπο και μισό ζώο με υπερφυσικές δυνάμεις.
Είναι κατασκευασμένο από ασήμι και ήλεκτρο και χρονολογείται στο δεύτερο μισό της τρίτης χιλιετίας π.Χ. Είναι περίπου 12 εκατοστά ψηλό. Φυλάσσεται στο μουσείο Miho, στο Kyoto της Ιαπωνίας.
Όπως μπορείτε να δείτε, αυτό το ον βρίσκεται σε μία στάση ικεσίας, με το ένα γόνατο κάτω, με τα χέρια να εκτείνονται εμπρός, τις φτερούγες διάπλατες και το πρόσωπο ελαφρώς επάνω με μία έκφραση αγαλίασης.
Όλα αυτά με μία πρώτη γρήγορη ματιά.
Το πρώτο που παρατηρούμε είναι οι εντυπωσιακές φτερούγες από ήλεκτρο. Αποτελούνται από ανάγλυφα φτερά σε σχήμα σπαθιού. Όμως, δεν «βγαίνουν» από την πλάτη ή τα πλευρά όπως θα περιμέναμε, αλλά από τα μπράτσα του.
Τα δύο χέρια και τα δύο πόδια, δεν καταλλήγουν σε χέρια αλλά σε χέρια δράκου με τρία νύχια εμπρός και ένα πίσω (στο ρόλο του αντίχειρα)
Τα μαλλιά της μορφής είναι πλεγμένα σε πολλές κοτσίδες(;) από ψαροκόκαλο που μοιάζουν με μοτίβο και κρέμονται πίσω στην πλάτη του -ενώ παράλληλα θυμίζουν τον τύπο χτενίσματος ενός ελληνικού Κούρου.
Το πρόσωπό του, συμπεριλαμβανομένου του μετώπου, των αυτιών και του λαιμού καλύπτονται από λεπτό φύλλο ήλεκτρου, σα να θέλουν να αποδώσουν μία λαμπρότητα, ένα φωτοστέφανο…
Στο κεφάλι ξεχωρίζουν δύο με τρεις μικρές εξοχές, σαν κέρατα που μόλις φυτρώνουν.
Μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί κάτι παρόμοιο, με αυτές ή παρόμοιες ομοιότητες. Και, αυτό είναι που το κάνει μοναδικό στο είδος του.
Είναι πολύ γνωστή η σχέση που έχει η Ιαπωνία με τους τριδάχτυλους δράκοντες (σε σχέση με τους πενταδάκτυλους της Κίνας), μόνο που στην περίπτωσή μας έχουμε ένα υβρίδιο. Είναι επίσης γνωστή και η παράδοσή τους για τους Γιους των Ουρανών που ήρθαν από τα άστρα και δημιούργησαν ή εκπολίτισαν τον άνθρωπο. Ανάμεσά τους και δράκοντες.
Είναι το αγαλματίδιο αυτό ένα ερπετοειδές που εκφράζει εκείνη την εποχή; Μήπως αντιπροσωπεύει ένα υβρίδιο σαν αποτέλεσμα φυσικής ή τεχνιτής μείξης δρακόντων και ανθρώπων;
Είναι κατασκευασμένο από ασήμι και ήλεκτρο και χρονολογείται στο δεύτερο μισό της τρίτης χιλιετίας π.Χ. Είναι περίπου 12 εκατοστά ψηλό. Φυλάσσεται στο μουσείο Miho, στο Kyoto της Ιαπωνίας.
Όπως μπορείτε να δείτε, αυτό το ον βρίσκεται σε μία στάση ικεσίας, με το ένα γόνατο κάτω, με τα χέρια να εκτείνονται εμπρός, τις φτερούγες διάπλατες και το πρόσωπο ελαφρώς επάνω με μία έκφραση αγαλίασης.
Όλα αυτά με μία πρώτη γρήγορη ματιά.
Το πρώτο που παρατηρούμε είναι οι εντυπωσιακές φτερούγες από ήλεκτρο. Αποτελούνται από ανάγλυφα φτερά σε σχήμα σπαθιού. Όμως, δεν «βγαίνουν» από την πλάτη ή τα πλευρά όπως θα περιμέναμε, αλλά από τα μπράτσα του.
Τα δύο χέρια και τα δύο πόδια, δεν καταλλήγουν σε χέρια αλλά σε χέρια δράκου με τρία νύχια εμπρός και ένα πίσω (στο ρόλο του αντίχειρα)
Τα μαλλιά της μορφής είναι πλεγμένα σε πολλές κοτσίδες(;) από ψαροκόκαλο που μοιάζουν με μοτίβο και κρέμονται πίσω στην πλάτη του -ενώ παράλληλα θυμίζουν τον τύπο χτενίσματος ενός ελληνικού Κούρου.
Το πρόσωπό του, συμπεριλαμβανομένου του μετώπου, των αυτιών και του λαιμού καλύπτονται από λεπτό φύλλο ήλεκτρου, σα να θέλουν να αποδώσουν μία λαμπρότητα, ένα φωτοστέφανο…
Στο κεφάλι ξεχωρίζουν δύο με τρεις μικρές εξοχές, σαν κέρατα που μόλις φυτρώνουν.
Μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί κάτι παρόμοιο, με αυτές ή παρόμοιες ομοιότητες. Και, αυτό είναι που το κάνει μοναδικό στο είδος του.
Είναι πολύ γνωστή η σχέση που έχει η Ιαπωνία με τους τριδάχτυλους δράκοντες (σε σχέση με τους πενταδάκτυλους της Κίνας), μόνο που στην περίπτωσή μας έχουμε ένα υβρίδιο. Είναι επίσης γνωστή και η παράδοσή τους για τους Γιους των Ουρανών που ήρθαν από τα άστρα και δημιούργησαν ή εκπολίτισαν τον άνθρωπο. Ανάμεσά τους και δράκοντες.
Είναι το αγαλματίδιο αυτό ένα ερπετοειδές που εκφράζει εκείνη την εποχή; Μήπως αντιπροσωπεύει ένα υβρίδιο σαν αποτέλεσμα φυσικής ή τεχνιτής μείξης δρακόντων και ανθρώπων;