ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Loading...

Προβλήματα για το «πολεμικό πλοίο του μέλλοντος» (Βίντεο)

Στα δυσάρεστα βήματα του προγράμματος του «πολύπαθου» μαχητικού F-35 ενδεχομένως να βαδίζει ένα άλλο φιλόδοξο και «φουτουριστικό» πρόγραμμα των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων... αν και υψηλά στελέχη της ηγεσίας διαβεβαιώνουν για το αντίθετο . Πρόκειται για το Littoral Combat Ship, που θα αποτελούσε σημαντικό τμήμα του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού του μέλλοντος, ωστόσο, σύμφωνα με αναφορά που έφτασε στα χέρια του Bloomberg News, το πρόγραμμα πάσχει από πληθώρα σημαντικών προβλημάτων.

Το Littoral Combat Ship (LCS) είναι ένα σκάφος σχεδιασμένο να επιχειρεί σχετικά κοντά στις ακτές, ικανό να «μεταμορφώνεται» για να ανταπεξέλθει στους τρεις ρόλους του: ναρκαλιευτικό, ανθυποβρυχιακό, μάχη επιφανείας.

Το Littoral Combat Ship (LCS) είναι ένα σκάφος σχεδιασμένο να επιχειρεί σχετικά κοντά στις ακτές, ικανό να «μεταμορφώνεται» για να ανταπεξέλθει στους τρεις ρόλους του: ναρκαλιευτικό, ανθυποβρυχιακό, μάχη επιφανείας. Για να το κάνει αυτό, το γρήγορο, μικρού μεγέθους πλοίο, χρησιμοποιεί μία γκάμα τμημάτων που μπορούν να αλλαχθούν ανάλογα με τους επιχειρησιακούς σκοπούς, καθώς και ελικόπτερα, μη επανδρωμένα υποβρύχια οχήματα και πυραύλους. Στη θεωρία, τα εναλλασσόμενα τμήματα λειτουργούν σαν «τουβλάκια LEGO»: αφαιρείται μία εγκατάσταση σόναρ (ανθυποβρυχιακό) για να τοποθετηθεί ένα όπλο για χρήση εναντίον στόχων επιφανείας κ.ο.κ.

Πρακτικά ωστόσο, υπάρχει πρόβλημα, καθώς η ιδέα δεν φαίνεται να λειτουργεί όπως ήταν αναμενόμενο. Ο σκοπός ήταν οι επιθυμητές αλλαγές να μπορούν να γίνουν εντός 96 ωρών, δημιουργώντας ένα πλοίο που θα μπορούσε να προσαρμοστεί στα δεδομένα της εκάστοτε κρίσης και θεάτρου επιχειρήσεων.

Ωστόσο, σύμφωνα με την εν λόγω έκθεση, αν και το διάστημα των 96 ωρών είναι εφικτό, απαιτείται το σκάφος να βρεθεί σε ειδικές εγκαταστάσεις, που θα διαθέτουν ήδη όλα τα απαιτούμενα εξαρτήματα, καθιστώντας πρακτικά πολύ πιο σύνθετη και χρονοβόρα τη διαδικασία.

Επίσης, το σκάφος παρουσιάζεται εξαιρετικά ευάλωτο, καθώς θεωρείται πως ένα πλήγμα αρκεί για να το αχρηστεύσει- ένας πύραυλος cruise είναι αρκετός για να θέσει εκτός μάχης το αξίας 440 εκατομμυρίων δολαρίων (αρχικά το κόστος θεωρούνταν πως θα κινηθεί γύρω στα 220) σκάφος- το πρόγραμμα στο σύνολό του είναι αξίας ύψους 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Παρόλα αυτά, είναι πολύ νωρίς για να προοικονομηθεί η κατάληξη του προγράμματος, καθώς τα προβλήματα που επισημαίνει η έκθεση (η οποία συνετάχθη πριν από έναν χρόνο), αν και σημαντικά, δεν είναι ανυπέρβλητα- ωστόσο θα χρειαστούν επιπλέον δαπάνες για την επίλυσή τους.



Η έκθεση, έκτασης 36 σελίδων, είχε ετοιμαστεί από τον αντιναύαρχο Σάμιουελ Περέζ, μετά από εντολή του ναυάρχου Τζόναθαν Γκρίνερτ. Όπως επισημαίνεται, «αδυναμία να καλυφθούν οι απαιτήσεις και οι δυνατότητες του LCS θα έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο αριθμό σκαφών που δεν θα είναι σε θέση να εκτελέσουν αποστολές». Άλλα προβλήματα που επισημαίνονται είναι ότι το πλάτος του σκάφους ενδεχομένως να δυσχεράνει το «δέσιμό» του σε κάποια λιμάνια, και το ότι η απόφαση να ετοιμαστούν δύο εκδόσεις του δημιουργεί προβλήματα υποστήριξης και συντήρησης.

Επίσης, στην έκθεση συστήνεται να επανεξεταστεί ο προγραμματισμός για επάνδρωση του κάθε σκάφους με μόλις 40 άτομα, καθώς θα δημιουργούσε προβλήματα στη λειτουργία του, ενώ στο ρόλο της μάχης επιφανείας, ακόμα και αν όλα τα οπλικά συστήματα λειτουργούν όπως προβλέπεται, οι δυνατότητές του περιορίζονται στην αντιμετώπιση μικρών σκαφών ταχείας επίθεσης, παραμένοντας ευάλωτο απέναντι σε μεγάλες μονάδες επιφανείας, εξοπλισμένες με πυραύλους για χρήση κατά πλοίων.

Παρόλα αυτά, ο ναύαρχος Γκρίνερτ διαβεβαιώνει πως η εν λόγω έκθεση είναι ηλικίας ενός έτους, και από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος, ενώ ο Ρέι Μάμπους, υπουργός Ναυτικού, είπε πως το σκάφος, το οποίο ξεκίνησε ως «χάλι», έχει εξελιχθεί σε ένα από τα προγράμματα με τις καλύτερες επιδόσεις, διαβεβαιώνοντας πως το πρόγραμμα βρίσκεται εντός προϋπολογισμού και χρονοδιαγράμματος.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην αναφορά του Περέζ επισημαινόταν πως το Ναυτικό πρέπει να αντιμετωπίσει γρήγορα τα προβλήματα και να μην ακυρώσει το πρόγραμμα, καθώς το σκάφος είχε τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε ένα «εξαιρετικό πλοίο». Επί της παρούσης, έχει υπογραφεί συμβόλαιο για την παράδοση 20 πλοίων, από έναν σχεδιαζόμενο στόλο 51 μονάδων.
Πηγή